REKLAMA
REKLAMA

CBRE: Polacy chcą więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych

Autor: dlahandlu.pl 12 kwietnia 2016 10:59

Firma CBRE przebadała ponad tysiąc Polaków aby sprawdzić jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w istniejących obiektach handlowych w naszym kraju. Na podstawie wyników ankiety powstał raport „Coś na ząb – jak jemy, gdy kupujemy” opisujący zwyczaje i preferencje gastronomiczne Polaków w obiektach handlowych. Badanie pokazało, jak wysoka jest korelacja pomiędzy strefą gastronomiczną a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego.

REKLAMA

Od lat widoczna jest zmiana aranżacji przestrzeni w centrach handlowych, co związane jest z coraz bardziej dojrzałym rynkiem, a także zmianami zakupowymi polskiego społeczeństwa. Niemal 90 proc. badanych zadeklarowało, że odwiedza centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu. Wizyta w restauracji czy kawiarni jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas wizyty w centrum handlowym, zaraz po pierwszej najpopularniejszej aktywności, czyli zakupach. Dla ponad połowy z klientów centrów handlowych dobór najemców gastronomicznych jest bardzo ważnym aspektem przy ogólnej ocenie obiektu handlowego.

- Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów - uważa Agata Czarnecka, zastępca dyrektora, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, CBRE.

Food courty czyli części z ofertą gastronomiczną w centrach, od kilku lat przechodzą rewolucję, nie tylko pod kątem designu, ale w szczególności pod kątem oferty. Powszechnie dostępne są miejsca oferujące jedzenie w trendzie slow food, wegańskim, fit czy też regularne restauracje z obsługą kelnerską. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o wyborze oferty gastronomicznej w centrach handlowych jest jakość jedzenia (66 proc. ankietowanych), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).

W przeprowadzonej ankiecie eksperci CBRE zapytali również o oczekiwane zmiany w zakresie gastronomii w obiektach handlowych. Niemal 40 proc. respondentów chętnie widziałoby więcej innowacyjnych konceptów gastronomicznych, a 30 proc. Polaków przyznało, iż brakuje im wysokiej jakości restauracji w obiektach handlowych. Wraz ze wzrostem świadomości konsumenckiej wzrastają wymagania odnośnie stosunku jakości serwowanego jedzenia do jego ceny. Ankietowani liczą również na wzrost komfortu spożywania posiłków - szybszą obsługę oraz więcej rozwiązań przyjaznych dzieciom.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA