CBRE: Warszawie potrzebne są ulice handlowe

Autor: dlahandlu.pl 4 listopada 2014 12:10

Nieodzowność uchwalenia centralnej ustawy reprywatyzacyjnej, konieczność długofalowego planowania działań i ustalania celów przez władze Warszawy, intensywna współpraca Ratusza z inwestorami, stowarzyszeniami społecznymi i mieszkańcami, przywrócenie urzędu Naczelnego Architekta Miasta - to kluczowe wnioski płynące z debaty o ulicach handlowych, zorganizowanej przez CBRE.

Mimo dużego nasycenia krajowego rynku powierzchni handlowych w Polsce zagraniczne marki przejawiają duże zainteresowanie polskim rynkiem retail. Świadczą o tym dane, które ukazują coroczny wzrost wchodzących do Polski zagranicznych brandów - w 2011 r. były to 24 marki, w 2012 r. 30, w 2013 r. 31 zagranicznych marek - wynika z danych CBRE. 

- Zainteresowanie zagranicznych marek naszym rynkiem powierzchni handlowych mimo jego dużego nasycenia wynika z pozycji Polski, jako lidera rynku retail w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce jest nadal miejsce dla nowych centrów handlowych, a jednocześnie niewyczerpanym jeszcze tematem są ulice handlowe, które mogą i powinny stanowić alternatywę, a zarazem uzupełnienie oferty centrów handlowych, tak jak dzieje się u naszych zachodnich sąsiadów. Zagraniczne brandy, bardziej niż polskie firmy, skłonne są chętniej inwestować w ulice handlowe, wynika to zapewne z ich doświadczeń na rynkach zachodnich - mówi Joanna Mroczek, dyrektor marketingu oraz działu doradztwa i badań rynku w CBRE.

- Rozwój ulic handlowych w Warszawie napotyka na szereg ograniczeń. Jednym z nich jest różnorodna struktura własności wynikająca z zaszłości historycznych. Aby sytuacja uległa poprawie, należy rozpocząć od rozwiązania tego problemu, a następnie przyjąć model zarządzania ulicami handlowymi przez profesjonalne firmy, tak jak to ma miejsce w miastach Europy Zachodniej - stwierdziła Beata Kokeli, senior director działu powierzchni handlowych CBRE.

Ważnym punktem dyskusji była rola centrów handlowych w przestrzeni Śródmieścia. Uczestnicy debaty zgodzili się, że centra handlowe powinny być lokowane poza ścisłym centrum Warszawy. Karol Milczarski z Fenix Group stwierdził, że wpuszczenie centrów handlowych do centrum było dużym błędem ze strony władz Warszawy, ponieważ przyczyniło się do osłabienia handlu. Zwrócił jednocześnie uwagę, że rozmawiając o ulicach handlowych, należy pamiętać o traktowanej przez Ratusz po macoszemu prawobrzeżnej części stolicy.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane