CBRE: Zakupy on-line główną siłą napędową popytu na powierzchnie magazynowe

Autor: www.dlahandlu.pl 18 grudnia 2012 15:18

Według najnowszego raportu firmy CBRE, wiodącej światowej firmy doradczej w sektorze nieruchomości, wzrost zainteresowania zakupami przez Internet będzie miał bezpośredni, pozytywny wpływ na wzrost popytu na nowoczesne powierzchnie magazynowe w całej Europie.

- Zakupy przez Internet cieszą się obecnie w Europie ogromną popularnością i przewidujemy, że konsumenci będą coraz częściej korzystać z tego typu usług. Jest to jedna z głównych sił napędowych popytu na powierzchnię magazynową w Europie, a wzrost na rynku zakupów on-line jest nowym wyzwaniem i stanowi możliwość dalszego rozwoju dla wielu operatorów logistycznych. I nie chodzi tu tylko o wzrost zapotrzebowania na zwykłą powierzchnię magazynową, ale o rosnący popyt na powierzchnię o wysokiej specyfikacji technicznej, specjalnie zaprojektowaną i wykonaną zgodnie z potrzebami firm logistycznych obsługujących sieci handlowe oferujące usługi on-line. Muszą to być projekty spełniające wysokie wymogi technologiczne i przygotowane do obsługi tego typu skomplikowanych procesów - powiedział Patrick Kurowski, dyrektor działu powierzchni logistycznych i przemysłowych w CBRE.

Tego typu wymogi techniczne oraz położenie większego nacisku na poprawienie jakości i szybkości w dostarczaniu przesyłek będzie wymagało zarówno od firm logistycznych jak i deweloperów powierzchni magazynowych większej elastyczności oraz wysokiej jakości projektów budowanych na obrzeżach głównych miast.

CBRE podkreśla, że obecnie obserwuje się bardzo ciekawą sytuację ‘symbiozy' dwóch sektorów, handlowego i logistycznego w Europie.

Ostatnie badania CBRE uwidoczniły dwa główne trendy: pierwszy to wzrost zainteresowania konsumentów zakupami on-line, drugi to wzrost zainteresowania sieci handlowych tworzeniem sklepów internetowych i handlu poprzez różne kanały dystrybucji. W Europie 40% konsumentów w wieku 16-65 lat robi zakupy przez Internet, a 47% poszukuje produktów w sieci.

Sieci handlowe przewidują, że dynamika procentowego wzrostu liczby konsumentów kupujących w sieci zmieni się z 5% do 10% rocznie na przestrzeni dwóch lat. Podczas, gdy 70% badanych sieci handlowych uważa się głównie za handlowców tradycyjnych, posiadających sieć sklepów, 63% planuje wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji swoich produktów w ciągu najbliższych 2 lat.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane