PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

CeBRiS: Wrocławianie najczęściej robią zakupy w Biedronce

www.portalspozywczy.pl 2 września 2013 10:50

Agencja Badania Rynku CeBRiS przeanalizowała które markety i sklepy spożywcze wybierają najchętniej mieszkańcy Wrocławia. Bezsprzecznym zwycięzcą rankingu jest Biedronka, którą wskazało 21,13 proc. respondentów. Co piąty mieszkaniec Wrocławia kupuje nabiał, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce właśnie w Biedronce. Drugie miejsce zajął LIDL z udziałem procentowym świadomości marki na poziomie 17,98 proc.

Różnica w ilości wskazań przez ankietowanych jest zatem niewielka, wynosi trochę ponad 3 proc. Co ciekawe, na trzeciej pozycji uplasowały się sklepy osiedlowe, w których żywność kupuje 10,76 proc. wrocławian.

Znamy już liderów, poznajmy pozostałe marki sklepów i marketów spożywczych najczęściej wybieranych we Wrocławiu. Tesco - w tym sklepie żywność kupuje 8,27 proc. mieszkańców Wrocławia, Społem PSS - 6,04 proc., Carrefour - 5,12 proc., Alma - 3,94 proc., Piotr i Paweł - 3,67 proc., Kaufland - 2,89 proc. i Real z wynikiem 2,23 proc. Poza pierwszą dziesiątką, z udziałem procentowym świadomości marki niższym niż 2 proc., znalazły się: C.H Astra - 1,84 proc., E. Leclerc - 1,57 proc., Dino - 1,44 proc., Eko - 1,31 proc., Żabka - 1,18 proc. oraz Auchan - 1,05 proc.

Warto przyjrzeć się, jak wygląda sytuacja sklepów i marketów spożywczych w poszczególnych dzielnicach administracyjnych Wrocławia, takich jak: Śródmieście, Stare Miasto, Krzyki, Psie Pole i Fabryczna. Zacznijmy od Śródmieścia, tutejsi mieszkańcy najczęściej chodzą na zakupy żywnościowe do LIDLA - tę markę wskazało aż 21,55 proc. ankietowanych. Drugim w kolejności najchętniej odwiedzanym sklepem jest Biedronka (13,79 proc.), trzecie miejsce zajęły sklepy osiedlowe. Na czwartej, piątej i szóstej pozycji uplasowały się kolejno: Społem PSS (11,21 proc.), Tesco (8,62 proc.) i Carrefour (3,45 proc.).

Kolejna dzielnica Wrocławia, Stare Miasto - co czwarty mieszkaniec tego obszaru wybiera LIDLA (25,93 proc.), co piąty Tesco (20,99 proc.), 17,28 proc. ankietowanych robi zakupy w Biedronce, 11,11 proc. w Społem PSS i 3,7 proc. w Carrefourze. Co ciekawe, żaden z mieszkańców Starego Miasta nie wskazał sklepu osiedlowego.

Trzy najchętniej wybierane sklepy przez wrocławian są trzema najchętniej wybieranymi sklepami przez mieszkańców osiedla Krzyki, w takiej samej kolejności. Biedronkę wskazało 25 proc. ankietowanych, LIDLA 11,25 proc., a sklepy osiedlowe 6,88 proc. 6,25 proc. wrocławian kupuje żywność w Carrefourze, 5 proc. w Społem PSS i 3,75 proc. w Tesco.

Mieszkańcy Psiego Pola najczęściej kupują nabiał, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce w Biedronce (24,04 proc.), w sklepach osiedlowych (18,03 proc.), w LIDLU (16,39 proc.) oraz w Tesco (6,01 proc.). Mniej niż 2 proc. respondentów wybiera Carrefoura (1,64 proc.) czy Społem PSS (1,09 proc.). A jak jest z mieszkańcami dzielnicy Fabryczna? Najchętniej kupują w Biedronce (21,43 proc.), w LIDLU (19,2 proc.) oraz w sklepach osiedlowych (10,27 proc.). Czwartą pozycję zajęły ex aequo Tesco i Carrefour z notami 8,48 proc. Najrzadziej wybierane jest Społem PSS - ten sklep wskazało 6,25 proc. respondentów.

Reasumując, Biedronka utrzymuje pozycję lidera w dzielnicach Krzyki (25 proc.), Psie Pole (24,04 proc.) oraz Fabryczna (21,43 proc.), podczas gdy w dzielnicach Stare Miasto i Śródmieście to LIDL plasuje się na pierwszym miejscu z notami 25,93 proc. i 21,55 proc. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku Starego Miasta wysoką, drugą pozycję zajęło Tesco - wskazało go 20,99 proc. ankietowanych, natomiast w przypadku Psiego Pola drugie miejsce należy do sklepów osiedlowych - wybrało je 18,03 proc. respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane