Cel Gino Rossi to ekspansja sieci, poprawa rentowności, wzrost sprzedaży i rozwój eksportu

Autor: PAP 13 grudnia 2012 10:02

Gino Rossi planuje otworzyć w przyszłym roku 4-5 sklepów obuwniczych, a sieć odzieżowa Simple może się powiększyć o 4 punkty - poinformował w rozmowie z PAP Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi. Grupa chce rozwijać eksport, postawi na wzrost sprzedaży i zapewnia, że zrealizuje prognozy na poziomie przychodów.

"W tym roku otworzymy 6 sklepów Gino Rossi. Będą to głównie sklepy partnerskie, gdzie partner inwestuje w lokal i wyposażenie. Myślę, że w 2013 roku Gino Rossi otworzy około 4-5 sklepów" - powiedział PAP Tomasz Malicki. "W tym roku otworzyliśmy 3 sklepy Simple, a w przyszłym roku będziemy chcieli otworzyć około 4 punktów" - dodał.

Poinformował, że w tym roku grupa skoncentrowana była na działalności w Polsce. "W 2013 roku będziemy rozwijać eksport, ale większe efekty będzie widać w 2014 roku. Zaczynamy rozmowy z naszymi partnerami, czyli najwcześniej możemy otworzyć jakiś sklep na wiosnę 2013 roku" - powiedział prezes. Spółka chciałaby się rozwijać na rynkach wschodnich poprzez partnerów handlowych. To oni mieliby inwestować w lokal i jego wyposażenie, a Gino Rossi miałoby dostarczać towar. Malicki poinformował, że celem na przyszły rok jest wzrost wartości eksportu o 20-30 proc. "W kolejnych latach ten wzrost będzie dużo szybszy, ale wychodzimy z niedużych wartości" - powiedział Malicki.

Prezes zadowolony jest z wyników uruchomionego w lipcu sklepu internetowego Simple. Sklep internetowy Gino Rossi powinien zostać uruchomiony w pierwszym kwartale 2013 roku.

Gino Rossi będzie stawiać w roku 2013 na wzrost sprzedaży. "W tym roku postawiliśmy w sieci Gino Rossi na wzrost marży, w przyszłym roku chcemy postawić na wzrost wartości sprzedaży. Wstępnie zakładamy, że wzrost sprzedaży będzie większy niż w tym roku. Chciałbym, by dynamika wzrostu sprzedaży Gino Rossi wyniosła powyżej 10 proc." - powiedział PAP Malicki.

"W przypadku Gino Rossi chcemy, by wzrosła efektywność z metra. Planujemy w przyszłym roku kilkuprocentowy wzrost sprzedaży rdr z metra w sklepach porównywalnych. Chodzi o poszerzenie kolekcji, poprawę sprzedaży środków komplementarnych i podniesienie jakości sprzedaży" - powiedział prezes, dodając, że już w tym roku wartość sprzedaży porównywalnej w sklepach Gino Rossi podniosła się o kilka procent.

W przypadku sieci Simple wzrost sprzedaży porównywalnej w 2013 roku może być niewielki. Chcielibyśmy w 2013 roku utrzymać sprzedaż porównywalną w Simple na aktualnym poziomie. Nie planujemy znaczących wzrostów z metra, może inflacyjny wzrost" - powiedział prezes.
Malicki powiedział, że wyniki całej grupy powinny być lepsze w przyszłym roku.

Gino Rossi chce na początku przyszłego roku przedstawić prognozę wyników na 2013 rok. Prognoza na ten rok zakłada wypracowanie 207 mln zł skonsolidowanych przychodów (wzrost o 11,2 proc. w porównaniu z rokiem 2011) oraz 4,8 mln zł zysku netto (w ubiegłym roku spółka zanotowała 8,4 mln zł straty).  

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane