REKLAMA
REKLAMA

Cel Gino Rossi to ekspansja sieci, poprawa rentowności, wzrost sprzedaży i rozwój eksportu

Autor: PAP 13 grudnia 2012 10:02

Gino Rossi planuje otworzyć w przyszłym roku 4-5 sklepów obuwniczych, a sieć odzieżowa Simple może się powiększyć o 4 punkty - poinformował w rozmowie z PAP Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi. Grupa chce rozwijać eksport, postawi na wzrost sprzedaży i zapewnia, że zrealizuje prognozy na poziomie przychodów.

REKLAMA

"W tym roku otworzymy 6 sklepów Gino Rossi. Będą to głównie sklepy partnerskie, gdzie partner inwestuje w lokal i wyposażenie. Myślę, że w 2013 roku Gino Rossi otworzy około 4-5 sklepów" - powiedział PAP Tomasz Malicki. "W tym roku otworzyliśmy 3 sklepy Simple, a w przyszłym roku będziemy chcieli otworzyć około 4 punktów" - dodał.

Poinformował, że w tym roku grupa skoncentrowana była na działalności w Polsce. "W 2013 roku będziemy rozwijać eksport, ale większe efekty będzie widać w 2014 roku. Zaczynamy rozmowy z naszymi partnerami, czyli najwcześniej możemy otworzyć jakiś sklep na wiosnę 2013 roku" - powiedział prezes. Spółka chciałaby się rozwijać na rynkach wschodnich poprzez partnerów handlowych. To oni mieliby inwestować w lokal i jego wyposażenie, a Gino Rossi miałoby dostarczać towar. Malicki poinformował, że celem na przyszły rok jest wzrost wartości eksportu o 20-30 proc. "W kolejnych latach ten wzrost będzie dużo szybszy, ale wychodzimy z niedużych wartości" - powiedział Malicki.

Prezes zadowolony jest z wyników uruchomionego w lipcu sklepu internetowego Simple. Sklep internetowy Gino Rossi powinien zostać uruchomiony w pierwszym kwartale 2013 roku.

Gino Rossi będzie stawiać w roku 2013 na wzrost sprzedaży. "W tym roku postawiliśmy w sieci Gino Rossi na wzrost marży, w przyszłym roku chcemy postawić na wzrost wartości sprzedaży. Wstępnie zakładamy, że wzrost sprzedaży będzie większy niż w tym roku. Chciałbym, by dynamika wzrostu sprzedaży Gino Rossi wyniosła powyżej 10 proc." - powiedział PAP Malicki.

"W przypadku Gino Rossi chcemy, by wzrosła efektywność z metra. Planujemy w przyszłym roku kilkuprocentowy wzrost sprzedaży rdr z metra w sklepach porównywalnych. Chodzi o poszerzenie kolekcji, poprawę sprzedaży środków komplementarnych i podniesienie jakości sprzedaży" - powiedział prezes, dodając, że już w tym roku wartość sprzedaży porównywalnej w sklepach Gino Rossi podniosła się o kilka procent.

W przypadku sieci Simple wzrost sprzedaży porównywalnej w 2013 roku może być niewielki. Chcielibyśmy w 2013 roku utrzymać sprzedaż porównywalną w Simple na aktualnym poziomie. Nie planujemy znaczących wzrostów z metra, może inflacyjny wzrost" - powiedział prezes.
Malicki powiedział, że wyniki całej grupy powinny być lepsze w przyszłym roku.

Gino Rossi chce na początku przyszłego roku przedstawić prognozę wyników na 2013 rok. Prognoza na ten rok zakłada wypracowanie 207 mln zł skonsolidowanych przychodów (wzrost o 11,2 proc. w porównaniu z rokiem 2011) oraz 4,8 mln zł zysku netto (w ubiegłym roku spółka zanotowała 8,4 mln zł straty).  

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA