PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Centra handlowe dzielą klientów m.in. na zakupoholików i supermarketowiczów

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2015 20:14

Centra handlowe dzielą klientów m.in. na zakupoholików i supermarketowiczów fot JLL, Style zakupowe klientów

30 proc. klientów robiących galeriach handlowych to tak zwani entuzjaści – osoby, które bardzo lubią spędzać czas i robić zakupy centrach. Pozostałe 70 proc. stanowią bywalcy, czyli osoby mniej zaangażowane – wynika z raportu Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w Galeriach handlowych przygotowanego przez JLL oraz Atrium European Estate.

REKLAMA

JLL i Atrium podkreślają w swym raporcie, że można mówić o charakterystyce pychograficznej klientów galerii handlowych.

W świetle raportu u polskich konsumentów można wyróżnić 5 zasadniczych styli zakupowych. Dwa z nich charakteryzują entuzjastów, pozostałe występują w przypadku bywalców.

Wśród entuzjastów mamy do czynienia z zakupholikami (18 proc.) oraz mulitiuserami (12 proc.).

Pierwszy styl charakteryzuje osoby, które często odwiedzają galerie handlowe – raz w tygodniu lub częściej - oraz lubią robić zakupy, szczególnie zaś ubraniowe. Zakupoholicy udają się do centrów handlowych w poszukiwaniu okazji i promocji, ale także poszukać inspiracji zakupowych. Często robią zakupy impulsowo, czasem kupują tylko po to, aby sprawić sobie przyjemność. Lubią wydarzenia oraz gdy w obiektach handlowych pojawiają się nowe sklepy.

Zakupoholicy deklarują skłonność do robienia zakupów nieprzemyślanych, często kupują coś, czego nie planowali. Mają smartfony oraz korzystają z bezpłatnego internetu w centrum handlowym. Zakupoholicy to przede wszystkim osoby młodsze, średniozamożne.

Multiuser odwiedza centra handlowe głownie raz w tygodniu i częściej, idąc w poszukiwaniu okazji i promocji, ale częściej korzystając z oferty rozrywkowej.

Osoby te mają skłonność do zakupów impulsowych i kupowania dla przyjemności. Podobnie jak zakupoholicy lubią wydarzenia i promocje, jednak ze wszystkich wyróżnionych stylów zakupowych są najbardziej towarzyscy, aktywnie spędzają czas oraz najczęściej ze wszystkich uprawiają sport.

Wśród bywalców wyróżnić można towarzyskich okazjonalnych (29 poc.), niezaangażowanych shopperów (21 proc.), a także zadaniowych supermarketowiczów (20 proc.).

Typ towarzyski okazjonalny traktuje wypad do centrum jako rozrywkę towarzyską i z tego powodu udają się tam z jasno sprecyzowanym celem. Dość często odwiedza galerię handlową, aby zrobić zakupy spożywcze oraz ubraniowe, ale także spędzić wolny czas.

Rekomendacja znajomych mają dla nich mniejsze znaczenie podczas dokonywania decyzji zakupowej. Osoby te rzadko deklarują skłonność do zakupów nieprzemyślanych, ale połowie z nich zdarza się je robić często. Grupę tę tworzą osoby mniej zamożne w różnym wieku.

  • JUWA 2015-10-15 18:18:46

    Temat bardzo na czasie - niestety chyba dziś ten problem jest nadal bagatelizowany i raczej traktujemy go jako nieszkodliwe fanaberie niż chorobę i uzależnienie.Dla zainteresowanych znalazłam troche fajnych informacji, które uzupełniają artykuł na blogu Ośrodka Terapii w Janowcu terapiawjanowcu.pl

    uzupełniają informacje z artykułu i może sie komus przydadzą :)

  • kasia 2015-09-17 20:48:35

    No ja za temat się na poważnie birę, bo niestety wydaję za dużo. Otworzyłam konto getin up, mam kartę z wyświetlanym stanem konta więc zanim coś kupię sprawdzam ile realnie mam na koncie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16002

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA