Centra handlowe zaczynają połykać własny ogon

Autor: Rzeczpospolita 26 kwietnia 2013 09:40

Choć buduje się ich coraz więcej, to liczba klientów robiących tam zakupy wciąż jest taka sama. Nie to, co w dyskontach, które biją rekordy popularności - informuje "Rzeczpospolita".

Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce, mówi na łamach "Rz", że popyt konsumencki w Polsce, który w porównaniu z innymi krajami europejskimi wykazał wyjątkową odporność na pierwszą falę kryzysu w latach 2009-2011, zwalnia.

Choć centrów handlowych jest coraz więcej, to liczba klientów robiących w nich zakupy wcale nie rośnie. Z badania FootFall wynika, że w tym roku w niektórych tygodniach galerie odwiedziło o jedną piątą mniej klientów niż w zeszłym roku.

Segment dyskontów rośnie zaś jak na drożdżach. Wystarczy spojrzeć na wyniki Biedronki, która w pierwszym kwartale 2013 r. zwiększyła sprzedaż o 22,1 proc. do 2,8 mld euro - czytamy w "Rz".

Łączna powierzchnia centrów handlowych w Polsce wynosi obecnie 9,5 mln mkw., w budowie jest kolejnych 900 tys. mkw. - wynika z danych CBRE.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane