REKLAMA
REKLAMA

CMR: Trzeci miesiąc z rzędu małe sklepy notują spadki. Spada też liczba transakcji

Autor: Hubert Hozyasz, CMR 17 stycznia 2013 09:32

CMR: Trzeci miesiąc z rzędu małe sklepy notują spadki. Spada też liczba transakcji

W grudniu 2012 na stałej próbie sklepów spożywczych niezależnych i z szyldami miękkiej franczyzy odnotowano spadki całkowitej wartości sprzedaży względem grudnia 2011. Spadła również liczba transakcji. To już trzeci z rzędu miesiąc kiedy na stałej próbie sklepów obserwowana jest taka negatywna tendencja. Jeszcze w lipcu i sierpniu b.r. na stałej próbie sklepów odnotowywano przyrosty liczby transakcji, wynikające między innymi z dobrej pogody i przyrostów sprzedaży piwa i napojów - czytamy w analizie firmy CMR.

REKLAMA

W grudniu spadkowy trend sprzedaży dotyczył m. in. takich kategorii produktowych jak tytoń, jogurty owocowe, serki homogenizowane, gumy do żucia, słone przekąski, kawa. Kategoriami, które nadal na stałej próbie sklepów wykazują wzrosty względem grudnia 2011 są piwo, mleko, whisky, czekolady.

W sklepach spożywczych o powierzchni sprzedaży do 1000 mkw. najczęściej kupowaną kategorią produktów paczkowanych jest piwo. Kolejne miejsca w rankingu pod względem liczby transakcji zajmują papierosy i napoje gazowane. Te trzy kategorie znajdują się w czołówce przez cały rok. W grudniu na kolejnych miejscach znalazły się: wódki czyste, mleko, soki, woda mineralna, wódki smakowe.

Grudzień jest miesiącem, kiedy średnia wartość transakcji i średnia liczba opakowań na paragonie są najwyższe. Ten rok nie różnił się pod tym względem od poprzednich. Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych wyniosła 13,42 zł i była o około 2-2,50 zł wyższa niż w pozostałych miesiącach roku. Wzrost w stosunku do listopada 2012 wyniósł około proc.

Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o. pobiera on-line dane sprzedażowe z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych niezależnych i z szyldami miękkiej franczyzy. Badane są trendy sprzedaży całości asortymentu sklepów, zarówno produktów paczkowanych, jak i zmiennowagowych.

 

  • Michał 2013-02-03 22:01:35

    Wielkie dzięki za tę informację, niedługo będę robił remont, więc będę uważał. Powiem szczerze, że nie słyszałem wcześniej o różnicach w jakości farb, wydawało mi się że jedna marka = jedna jakość gdziekolwiek to kupię. Zgadzam się z Tobą w pozostałych kwestiach. Wolę dołożyć więcej żeby mieć produkt pewny, ale wiem że nie wszyscy tak robią. Ostatnio kupiłem w małym sklepie AGD polski przedłużacz z listwą, jakoś do chińszczyzny nie mam zaufania.

    W poprzednich postach pisałem o spożywce. Dalej uważam, że pewne produkty nie różnią się jakością niezależnie gdzie były kupione. Może miałem pecha, ale kilka przypadków złej jakości towaru wyprowadziło mnie z równowagi. Najgorzej gdy sprzedawca zachwala wędlinę, która po 1,5 doby jest już obślizgła i nie nadaje się do spożycia. Po kilku takich przypadkach straciłem zaufanie do małych sklepów spożywczych. Wiem że w sieciówkach są codzienne dostawy co gwarantuje świeżość towaru.

  • Prezes Bercik 2013-02-01 14:41:57

    Jestem właścicielem sklepu z farbami i mogę coś powiedzieć na temat produktów w marketach.Ta sama nazwa,to samo opakowanie,a nawet +10% : tylko w środku produkt inny.Informacje te potwierdziło mi już kilku przedstawicieli (oczywiście po cichu). Najgorsze jednak jest to,że Ci którzy najgłośniej krzyczą,że zachodnie korporacje nas wykańczają sami jako pierwsi biegną do marketu po zakupy.To jest bardzo poważny problem makroekonomiczny,który prowadzi niestety do "zniewolenia" konsumenta i bezwładnego poddania się dyktatowi największych.Pomyślcie,czy nie warto byłoby dołożyć parę złoty za wysokiej jakości np. polski klucz lub młotek niż byle co chińskiego? Żeby wyjść z kryzysu trzeba być troszeczkę nacjonalistą,a przede wszystkim patriotą. Pozdrawiam wszystkich przeklinających przy malowaniu sufitu białą farbą z marketu w atrakcyjnej cenie 18 zł za 10 litrów.

  • Michał 2013-01-30 02:29:04

    Chłopie, nie żartuj, czy widzisz różnicę między produktami w sieciówkach i w małych sklepach? Śmietana, ser, masło - te same opakowania, ci sami producenci, więc o czym mówisz? Żywność jest taka sama.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA