Co będzie kształtować rynek płatności bezgotówkowych w 2017 roku?

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 listopada 2016 10:45

2017 będzie rokiem postępującego rozwoju sektora płatności elektronicznych, rozwiązań mobilnych, nowych usług oraz integracji kanałów sprzedaży - wynika z firmy SIX Payment Services.

Zarówno liczba transakcji realizowanych przy użyciu kart płatniczych, jak i punktów ich akceptacji w Polsce rośnie w imponującym tempie. W roku 2015 wartość transakcji dokonanych kartami przekroczyła 175 mld zł i była wyższa o 22 proc. od roku poprzedzającego. Natomiast liczba tych transakcji zwiększyła się o ponad 1/3. Podobne wzrosty obserwujemy również w roku 2016. Rosnąca popularność transakcji kartowych w różny sposób wpływa na poszczególne sektory. Głównych motorów tego wzrostu należy upatrywać w szybko postępującej cyfryzacji gospodarki, szeregu zmian regulacyjnych podjętych w ostatnich latach oraz dynamicznym rozwoju sektora płatności.

SIX Payment Services wskazuje na następujące trendy, które będą kształtować rynek płatności bezgotówkowych w 2017 roku:

 Płatności mobilne będą zyskiwać na popularności

Polacy doceniają komfort transakcji bezgotówkowych, dlatego nowe technologie, które umożliwiają szybkie i bezpieczne płatności, mają szansę zdobyć rynek. Płatności zbliżeniowe, które zawojowały polski rynek, technologia 1-klik, dzięki której płatność kartą w internecie stała się jeszcze wygodniejsza, czy też szeroka gama alternatywnych metod płatności dostępna dla klienta to tylko niektóre z przykładów obecnie dostępnych rozwiązań. Dynamiczny rozwój obserwujemy w obszarze szeroko pojętych płatności mobilnych. Dzięki odpowiednio zabezpieczonej aplikacji oraz nośnikowi, jakim jest smartfon wyposażony w technologię zbliżeniową, funkcjonalność telefonu może znacznie przewyższać możliwości karty płatniczej zarówno w świecie online, jak również offline. 

Co więcej, owa funkcjonalność może być rozszerzana o kolejne moduły, jak np. funkcje lojalnościowe, marketingowe, aktywności społecznościowe. Smartfon umożliwia również wykorzystanie dostępnych na rynku beaconów, czyli małych nadajników sygnału radiowego, jako narzędzia do interakcji firmy z klientem w czasie jego pobytu w zasięgu beakona, np. w pasażu handlowym lub obok naszego sklepu.

Niewątpliwą zaletą tej technologii jest możliwość spersonalizowania przekazu marketingowego. W połączeniu z aplikacją zainstalowaną na smartfonie klienta oraz historią zakupową klient dostaje spersonalizowane rekomendacje produktowe, od których już tylko krok do zakupów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8348

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane