PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Co czwarta złotówka wydana na święta w Internecie przepłynie przez mobile

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 listopada 2016 12:39

Na świąteczne zakupy Polacy przeznaczą w tym roku blisko 75 miliardów zł (74,486 mld), tj. o 3,5% więcej niż w 2015 roku (71,988 mld zł). To najwyższy wzrost w Europie. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że coraz większa część tych wydatków przepływa przez kanały online. W sklepach internetowych Polacy wydadzą w okresie świąt prawie 4,7 miliarda zł (4,694 mld zł) – to aż 23% więcej niż przed rokiem.

REKLAMA

Dla porównania: obroty sklepów stacjonarnych wzrosną w Polsce w tym okresie o 2,4%. Pomimo, że wzrost ten jest niewielki, należy zaznaczyć, że Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym handel offline rośnie. Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez RetailMeNot.

Porównanie z innymi krajami europejskimi pokazuje, że należy się spodziewać dalszego wzrostu znaczenia handlu online w Polsce. Na przykład w Niemczech udział handlu online w świątecznych zakupach wynosi już 21% (wzrost o 13,6%), przy czym sklepy stacjonarne zanotują w tym roku spadek obrotów o 0,7%. W Hiszpanii sprzedaż w Internecie wzrośnie w te święta nawet o 33%, ale tradycyjny handel straci 0,9%. Podobnie będzie we Włoszech, gdzie e-commerce osiągnie w okresie świątecznym wzrost o 30%, przy jednoczesnym spadku obrotów sklepów stacjonarnych o 1,5%.

Prawie co czwarta złotówka wydana w tym roku na święta w Internecie przepłynie przez urządzenia mobilne – m-commerce osiągnie poziom 23,6% sprzedaży online w tym okresie. Za pomocą smartfonów lub tabletów Polacy wydadzą na święta ponad 1 miliard zł (1,109 mld zł)  (w porównaniu do 0,671 mld zł w 2015) – to 65% więcej niż przed rokiem. Podczas, gdy obroty generowane poprzez urządzenia stacjonarne wzrosną o 14%, polski m-commerce odnotuje wzrost zysków z zakupów przez same smartfony w wysokości 83%, osiągając 641 mld zł.

Wszystko wskazuje na to, że m-commerce będzie motorem wzrostu dla handlu online w Polsce. Ogromny potencjał tego kanału sprzedaży pokazuje porównanie rynku polskiego z innymi europejskimi. Na przykład Niemcy robią już 43,1% zakupów świątecznych za pomocą urządzeń mobilnych, a Brytyjczycy 42,3%.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA