REKLAMA
REKLAMA

Co czwarty konsument opuszcza miejsce obsługi niezadowolony

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2016 09:24

Co czwarty konsument opuszcza miejsce obsługi niezadowolony fot. Jakość Obsługi

Co czwarty konsument opuszcza miejsce obsługi niezadowolony. Najbardziej narzekamy na czas obsługi i zachowanie personelu. Szczecin i Kraków to miasta, w których obsługa została oceniona najlepiej, natomiast najgorzej jest w Łodzi i Lublinie – wynika z raportu Jakość Obsługi w Polsce przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi.

REKLAMA

Od wielu lat utrzymuje się trend, że najlepiej oceniane branże to te, które związane są z przyjemnościami, rozrywką oraz samorozwojem. Salony urody i perfumerie uzyskały wskaźnik jakości obsługi bliski 83%, a do pierwszej trójki, oprócz internetowych sklepów (wskaźnik 81,2%), wskoczyły także szkoły i kursy (82,3%). Konsumenci dobrze oceniają również usługi motoryzacyjne oraz te związane ze zdrowiem i medycyną – każda branża ze wskaźnikiem powyżej 80%.

Najlepiej ocenianym aspektem wpływającym na postrzeganie jakości obsługi jest wygląd placówek (77,9%). Jest to obszar, w którym zmiany są dla managerów najłatwiejsze do wdrożenia. Konsumenci równie pozytywnie oceniają wiedzę i kompetencje personelu.

Najgorzej ocenianymi aspektami jakości obsługi pozostaje czas i organizacja obsługi (73,7%) oraz zachowanie personelu (75,2%). Narzekamy na zbyt długi czas oczekiwania na obsługę, sposób rozwiązywania przez personel pojawiających się spontanicznie problemów oraz wydłużające się kolejki.

Na podstawie opinii pozostawionych przez konsumentów na jakoscobslugi.pl w 2015 roku stworzona została mapa jakości obsługi. Wynika z niej, że najlepszą jakość obsługi spotkać mogą konsumenci na wschodniej ścianie Polski (podlaskie, lubelskie, podkarpackie) oraz w województwie zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim. We wszystkich tych województwach wskaźnik jakości obsługi osiągnął wartość powyżej 75%.

Najlepiej ocenianym miastem, podobnie jak w poprzednim roku, pozostaje Szczecin ze wskaźnikiem bliskim 78%. Drugie miejsce w rankingu zajmuje Kraków (prawie 77%). Na podium wskoczyła Bydgoszcz, co jest dużym zaskoczeniem, ponieważ w opinii mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego jakość obsługi jest najgorsza w kraju.

Podobnie do ubiegłego roku najgorzej w rankingu miast radzi sobie Łódź, której wskaźnik niewiele przekroczył 70%. Lublin, który w poprzednim zestawieniu plasował się na podium najlepiej ocenianych miast, w tegorocznym rankingu zanotował spory spadek i znajduje się na drugim miejscu od końca.

Polski Program Jakość Obsługi zbiera opinie konsumentów przez 365 dni za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz aplikacji mobilnej Premia360. Tegoroczna edycja trwała od 1.12 2014 do 30.11 2015, w tym czasie zebranych zostało 139 069 opinii z całego kraju.

  • paff 2016-03-14 14:46:33

    Prawda jest taka, że Polacy, jakkolwiek by nie było będą narzekać. Zawsze sobie powód znajdą. To za zimno, to za gorąco, to za duszno, to za silny wiatr...A to sucho, za dużo deszczu... A na kolejki najczęsciej narzekają babcie i bezrobotne leniwce. Ci którzy mają czasu najwięcej. Bo albo spieszy się na browar, albo na plotki.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA