Co czwarty obiekt handlowy w realizacji to centrum typu convenience

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2014 14:30

W tym roku do użytku zostanie oddane kolejne 550 tys. m kw. powierzchni handlowej. 26 proc. spośród 28 obiektów będących obecnie w trakcie realizacji to takie, które nie przekraczają powierzchni 20 tys. mkw. Jak wynika z raportu przygotowanego dla agencji Footfall Marketing, z uwagi na istniejącą strukturę popytu, to właśnie w tym sektorze w najbliższych latach planowany jest największy rozwój.

Ten segment klasyfikuje się jako convenience shopping, czyli wygodne zakupy. Ich zaletą jest, że podczas jednej, zazwyczaj krótkiej wizyty, jesteśmy w stanie zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze rzeczy, wśród których dominuje żywność. Układ takich parków handlowych stanowi jeden najemca (zazwyczaj operator spożywczy) zajmujący największą, zazwyczaj centralną część powierzchni oraz kilkanaście bądź kilkadziesiąt sklepów i punktów usługowych. Obiekty typu convenience zlokalizowane są wśród gęstej zabudowy osiedlowej bądź przy głównych szlakach komunikacyjnych, aby każdy mógł do nich dotrzeć w komfortowy sposób - komunikacją miejską lub pieszo.

- Deweloperzy coraz częściej decydują się na tego rodzaju inwestycje, nie mając przy tym kłopotu z zainteresowaniem najemców, którzy bardzo chętnie lokują w takich przestrzeniach swoje interesy. Wiąże się to niższymi czynszami niż w wielkopowierzchniowych obiektach, a także opłatami związanymi z promocją i marketingiem poszczególnych najemców - mówi Marta Hycnar z agencji marketingowej Footfall Marketing - mniejsza liczba najemców oznacza także mniejszą konkurencję i szansę na lepsze dotarcie z ofertą do klientów - dodaje.

Kluczową kwestią przy planowaniu takich inwestycji jest lokalizacja. Jednym z przykładów w tym sektorze jest powstająca obecnie Galaktyka we Wrocławiu, park handlowy, gdzie oprócz sklepów powstanie ekskluzywny butik, restauracja i siłownia.

Według podobnej koncepcji funkcjonować będzie Grona Park, który niebawem otworzy się w Zielonej Górze. Inwestycjami należącymi do mniejszych centrów handlowych są także oddane w II kwartale 2014 roku: Galeria Bursztynowa w Ostrołęce, Macredo Center w Kutnie oraz Pogodne Centrum w Oleśnicy. W Poznaniu, który ma najwyższy w Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową w październiku otwarto Galerię Dębiec o powierzchni 10 tys. mkw.

Daje się także zaobserwować wyraźny trend budowania obiektów w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Aż 42 proc. centrów handlowych oraz 87 proc. parków handlowych w budowie powstaje właśnie w takich lokalizacjach.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane