Co dziesiąty internauta odwiedza serwisy operatorów logistycznych

Autor: pr 2 stycznia 2015 14:24

Internetowe strony operatorów logistycznych odwiedza co dziesiąty polski internauta. Najwięcej użytkowników sieci przegląda stronę Poczta-polska.pl. Kilkakrotnie mniej internautów zagląda na strony Siodemka.com, Dpd.com.pl, Ups.com, Gls-group.eu i Dhl.com.pl – wynika z najnowszej analizy firmy Gemius.

Dane z okresu listopad 2013 - październik 2014 pokazują, że analizowane strony internetowe odwiedza miesięcznie podobny odsetek internautów - średnio 10 proc. użytkowników sieci. Jednak w styczniu, lipcu, wrześniu i październiku stronami internetowymi firm oferujących usługi kurierskie interesuje się nieco więcej internautów - 11 proc. Z kolei w listopadzie i od lutego do czerwca na analizowanych stronach gości najmniej użytkowników sieci (9 proc.).

Z analizy danych z października 2014 roku wynika, że stronę Poczta-polska.pl przegląda 1,41 mln użytkowników sieci. Popularnością cieszą się również Siodemka.com (0,37 mln), Dpd.com.pl (0,29 mln), Ups.com, Gls-group.eu, Dhl.com.pl (po 0,23 mln), Fedex.com (0,16 mln), Pocztex.pl (0,15 mln), K-ex.pl (0,11 mln) i Inpost.pl (0,07 mln).

Według Ewy Tkaczyk, doradcy biznesowego z Gemiusa, duże firmy kurierskie koncentrują się na obsłudze klientów biznesowych. - Swoje usługi świadczą na podstawie umów i stałych kontraktów. Klienci indywidualni rzadko mają możliwość wyboru pomiędzy firmami kurierskimi. Przy wyborze kuriera, jako preferowanej formy dostawy zakupionego produktu, korzystają z opcji dostępnej w danym serwisie. W okresie przedświątecznym szał zakupowy przekłada się niewątpliwie na wzrost liczby przesyłek kurierskich, o czym świadczy chociażby wielokrotny wzrost ruchu na stronach największych e-sklepów - tłumaczy Tkaczyk.

Popularność usług operatorów logistycznych pokazują też wyniki raportu o polskim rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wiosną tego roku. Z badań wynika, że 96 proc. internautów kupujących w sieci decyduje się na dostawę przez kuriera, a 81 proc. przez pocztę.

Z kolei Katarzyna Binert, która odpowiada za obsługę firm z branży logistycznej w Gemiusie zwraca uwagę na korelację między udziałem sektora małych i średnich firm w całkowitej liczbie przedsiębiorstw a rosnącym popytem na usługi logistyczne.

- Warto zauważyć, że udział sektora SME w całkowitej liczbie przedsiębiorstw w Polsce pozostaje na poziomie 96 proc. To więcej niż w całej Unii Europejskiej o prawie 4 proc. Tendencja ta, przy uwzględnieniu stabilnego rozwoju rynku usługowego w Polsce, wspiera dynamikę całego sektora małych i średnich firm - mówi Binert. - Ten z kolei generuje większe zapotrzebowanie na usługi logistyczne zlecane podmiotom zewnętrznym. Dzięki rozwojowi technologicznemu, ruch związany z takimi operacjami, jak tracking paczek zostaje przeniesiony na strony WWW doręczycieli i kurierów, co przekłada się na rokroczny wzrost liczby ich użytkowników - przekonuje Katarzyna Binert z Gemiusa.

Powyższe dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11048

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane