Co dziesiąty mieszkaniec dużego miasta kupuje żywność online

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2012 11:00

Według badań PMR żywność w sklepach internetowych częściej kupują mieszkańcy większych miast (co dziesiąty w miastach pow. 200 tys. wobec 5 proc. ogółem) oraz osoby z wyższym wykształceniem - 10 proc. kupujących on-line w stosunku do 3 proc. w grupie osób z niższym wykształceniem.

 

Uczestnicy rynku będą konkurować pomiędzy sobą nie tylko ceną i asortymentem, ale także zasięgiem. Aktualnie wśród sklepów z branży spożywczej działających on-line mamy ponad 300 podmiotów. Liderami są: alma24.pl, e-piotripawel.pl, a.pl.

Część znanych marek, np. Auchan czy E.Leclerc działa aktywnie jedynie w kilku miastach w Polsce, podobnie jak sieć frisco.pl. E.Leclerc aktualnie posiada sklepy internetowe w pięciu miastach - w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje uruchomić platformę sprzedaży online, która zintegruje działania dotychczasowych e-sklepów oraz poszerzy się o nowe. Według najnowszych deklaracji prezesa grupy E.Leclerc do 2015 każdy sklep stacjonarny będzie również oferował sprzedaż internetową.
Sieć frisco.pl, która aktualnie działa intensywnie na terenie Warszawy, planuje w perspektywie 2-3 letniej rozwój o kolejne miasta. Póki co dzięki inwestorowi Helix Ventures Partners umacnia swoją pozycję w stolicy. 
Silnym graczem bieżącego roku będzie na pewno Tesco.com, które planuje uruchomienie platformy sprzedaży online w pierwszej połowie 2012 roku. Początkowo opcja będzie dostępna dla klientów Warszawy, a w perspektywie kilku lat - ma objąć 60 proc. obszaru Polski. Przedsięwzięcie wymaga sporych nakładów finansowych głównie w zaplecze (typu chłodnie, magazyny) - stąd też rozłożenie inwestycji w latach. Oferta sklepu w sieci ma kłaść nacisk na dwa główne elementy: rozbudowany asortyment oraz atrakcyjną cenę. 

Coraz częściej tradycyjny handel detaliczny jest wzbogacany o dodatkowy kanał sprzedaży w postaci wersji sklepu online, w ten sposób też sieci zwiększają grono swoich klientów lub podtrzymają relacje, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. 

Aktualnie tylko 5 proc. robiących zakupy w sieci nabywa tą drogą również żywność. Strategia rozwoju tego kanału ma szansę zwiększyć wartość rynku do 450 mln w 2014 roku. Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Część analityków uważa, że wartość tego kanału sprzedaży w najbliższych latach pozostanie nadal marginalna, do 0,5 proc. w perspektywie 5 lat.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane