Co piąty klient e-sklepów kupuje produkty spożywcze

Autor: portalspozywczy.pl 25 maja 2011 20:59

Przez internet częściej kupują mężczyźni, choć uważa się, że zakupy to domena kobiet. W Polsce już co czwarta osoba korzysta z tej formy zakupów - wynika z badań PAYBACK Consumer Monitor przeprowadzone przez GfK Polonia na zlecenie Loyalty Partner Polska.


Z badań wynika, że do sklepów online i na aukcje internetowe najczęściej zaglądają osoby w wieku od 18 do 45 lat, a najbardziej aktywni są internauci między 26 a 35 rokiem życia (55 proc.). Przez internet kupuje 29 proc. mężczyzn i 22 proc. kobiet.

Pomimo, iż w sklepach online i na aukcjach internetowych produkty są znacznie tańsze niż w sprzedaży regularnej, z tej formy zakupów korzystają głównie osoby z zamożnych rodzin (60 proc.), gdzie dochód przekracza 4000 zł miesięcznie. Z przeprowadzonych przez Grupę Allegro badań wynika, że oszczędności w niektórych branżach mogą sięgać nawet 30 proc. wartości produktu w porównaniu z tzw. tradycyjnym handlem.

Z zakupów w internecie znacznie częściej korzystają też mieszkańcy dużych miast i aglomeracji, pomimo dostępu do licznych galerii handlowych, outletów i targów.

Polacy najczęściej kupują w sieci sprzęt RTV/AGD (44 proc.) oraz odzież i obuwie (41 proc.). Panie chętniej kupują ubrania i buty (59 proc.), a panowie raczej sprzęt RTV (52 proc.). Ale dobrze sprzedają się też artykuły codziennego użytku - co piąta osoba wkłada do internetowego koszyka artykuły spożywcze, chemiczne lub kosmetyki. Produkty, których Polacy nie chcę kupować w sieci to leki.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane