Co trzeci Polak robi zakupy online w zagranicznych sklepach

Autor: pr/dlahandlu.pl 30 listopada 2015 11:00

Zgodnie z badaniem, 73 proc. polskich internautów dokonało w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zakupów online, z czego 29 proc. kupujących online nabyło produkty zarówno lokalnie, jak i za granicą.  Kluczowe rynki dla polskich e-konsumentów stanowią Wielka Brytania (13 proc. polskich kupujących online dokonało tam zakupów), Stany Zjednoczone (12 proc.) i Chiny (10 proc.).

Można zatem mówić o istotnej zmianie względem zeszłego roku. Zgodnie z badaniem PayPal i Ipsos z 2014 roku, najważniejsze rynki dla polskich konsumentów transgranicznych obejmowały bowiem Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Niemcy, podczas gdy tylko 6 proc. z nas kupiło coś w Chinach.

Niemal połowa ankietowanych kupujących transgranicznie (49 proc.) zaznaczyła ubrania, obuwie i akcesoria jako rodzaj produktów, które kupują na zagranicznych stronach internetowych w ostatnich 12 miesiącach. Pozostałe popularne kategorie obejmują elektronikę użytkową (38 proc.), zabawki i hobby (33 proc.), kosmetyki (28 proc.) i fizyczne przedmioty z zakresu edukacji i rozrywki (28 proc.). Są to również najważniejsze cztery kategorie, które kupujący transgranicznie wybrali w badaniu przeprowadzonym w 2014 roku.

Istnieje wiele różnych motywacji, które stoją za wyborami e-konsumentów. Okazje i lepsze ceny wcale nie dominują. Z trzech najpopularniejszych krajów wśród polskich konsumentów transgranicznych, tylko w Chinach lepsze ceny są najpopularniejszym powodem zakupów tam (wybrane przez 85% tych, którzy kupują w Chinach). Inne popularne motywy dla polskich kupujących transgranicznie w Chinach obejmują dostęp do dóbr niedostępnych we własnym kraju (62%), odkrywanie nowych i interesujących produktów (58%) oraz większa różnorodność/dostępność produktów/stylów (57%).

Dla porównania, Polacy kupujący transgranicznie w Wielkiej Brytanii robią to głównie w poszukiwaniu produktów niedostępnych we własnym kraju (powód wybrany przez 65% tych, którzy kupują w Wielkiej Brytanii), możliwości odkrycia nowych i interesujących produktów (55%), lepszych cen (54%) oraz wyższej jakości produktów (51%). Dla tych, którzy kupują transgranicznie w USA, najważniejszym powodem jest odkrywanie nowych i interesujących produktów (wybrane przez 56% Polaków, którzy kupują w USA), zaraz przed dostępnością produktów niedostępnych we własnych kraju (55%) i wyższą jakością produktów (53%).

Jeśli chodzi o to, co mogłoby nas skłonić do zakupów na zagranicznych stronach, 44% Polaków kupujących online wskazało dostępność dóbr, trudnych do znalezienia lokalnie, a także obsługę klienta w we własnym języku (43%). Pozostałe czynniki obejmują także darmową przesyłkę (43%) oraz darmową przesyłkę zwrotną (34%). 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane