Co trzecia firma korzysta z outsourcingu przy programach lojalnościowych

Autor: pr 9 lipca 2015 10:40

W 2014 roku z usług firm specjalizujących się w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi skorzystała co trzecia firma prowadząca tego typu działania. Najczęściej outsourcowano obszar związany z nagrodami, głównie ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków czy logistykę.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, z 43 proc. polskich przedsiębiorstw, które w 2014 roku realizowały programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, 1/3 korzystała z pomocy zewnętrznych specjalistów i oferowanych przez nich narzędzi.

- Stworzenie oryginalnego programu wsparcia sprzedaży wymaga czasu, kreatywności i niemałych środków finansowych – trzeba zapoznać się z obowiązującym prawem, nierzadko zainwestować w narzędzia czy technologię, ale także wyznaczyć ludzi, którzy zajmą się opracowaniem akcji i jej zarządzaniem. Łatwiejszym rozwiązaniem może okazać się powierzenie jej organizacji profesjonalistom. Eksperci doradzą, jaki rodzaj programu wybrać, jakie nagrody zaoferować oraz jakie przepisy prawne zastosować, aby wszystko odbywało się legalnie – powiedział Dariusz Deszczka, category manager, segment lojalność i motywacja w biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się platformy dostępne on-line.

Wiele firm docenia platformy ze względu na opcję wykorzystania internetowych katalogów nagród, które można stale aktualizować. Dają one możliwość dostosowania gratyfikacji do potrzeb konkretnej firmy oraz oczekiwań biorących udział w akcji uczestników. Wśród propozycji nagród może znaleźć się nawet 1500 różnych produktów czy usług. Przygotowanie oraz zarządzanie katalogiem nagród nie jest żadnym obciążeniem, ponieważ te aspekty leżą po stronie dostawcy, a nie organizatora. Analogicznie jest z logistyką. Dodatkowo organizator może zdecydować się na zestaw zwierający także własne produkty, np. brandowane gadżety czy też specjalne kategorie upominków dla poszczególnych grup uczestników.

Platformy on-line pozwalają także pozostawać z użytkownikami w stałym kontakcie, na bieżąco gromadzić szereg danych o ich zwyczajach zakupowych, a następnie analizować je
i wykorzystywać w działaniach marketingowych czy sprzedażowych. Organizator może także śledzić zachowania uczestników programu, np. ich reakcje na zmiany w katalogu prezentów, aktywność na stronie czy choćby częstotliwość wymiany punktów na nagrody. Platformy dostępne on-line pozwalają również na bieżąco kontrolować liczbę uczestników i ROI, czyli zwrot z inwestycji. Generują regularne raporty dotyczące projektu, które są następnie konfrontowane z założonymi celami. To wszystko odbywa się pod czujnym okiem specjalisty tj. dedykowanego Program Managera, który na bieżąco zajmuje się i zarządza danym programem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane