Coca-Cola HBC: Handel nowoczesny nie jest jedynym kanałem, który może wygenerować większą sprzedaż

www.portalspozywczy.pl 10 lutego 2015 14:45

Wprowadzanie produktów markowych do sieci dyskontowych to trend, który od jakiegoś czasu rozwija się w wielu krajach, dobrym przykładem jest np. rynek dyskontów niemieckich. Ich doświadczenia potwierdzają zasadność takich zmian - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

- Zmniejsza się lojalność polskiego klienta zarówno wobec detalistów, jak i producentów żywności. Jednocześnie rosną oczekiwania związane z obniżkami cen. Jak to wpływa na strategię Coca-Coli?

- Rzeczywiście obserwujemy trend zwiększającej się grupy tzw. Smart Shopperów, którzy z definicji szukają okazji cenowych. Oprócz tego wzrasta presja czasu, która dotyka większości konsumentów, w tym osoby dokonujące zakupów do domu - są to najczęściej matki, często pracujące. Aby sprostać ich potrzebom proponujemy naszym partnerom gotowe rozwiązania, np. pomysł na wieczorny obiad. Takie rozwiązania „tu i teraz" pozwalają wspólnie budować wartość kategorii.

- Presję cenową sklepy starają się zrekompensować poprzez zwiększenie atrakcyjności oferty, poszerzenie asortymentu. Czy producentom żywności uda się wygenerować dodatkową sprzedaż w wyniku poszerzenia oferty asortymentowej przez handel nowoczesny?

- Handel nowoczesny nie jest jedynym kanałem, który może wygenerować większą sprzedaż. Na rynku obserwujemy trend zwiększającej się liczby sklepów specjalistycznych. Sieci handlu nowoczesnego próbują efektywnie dopasować swoją ofertę handlową do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Jest to niezmiernie trudne, gdyż każde wprowadzenie oferty niszowej wiąże się z dodatkowymi kosztami operacyjnymi po stronie sieci. Te sieci, które zdecydują się w jak najlepszym stopniu sprostać wyzwaniu, mogą liczyć na długotrwałą lojalność nabywcy. Jednakże w krótkim czasie nie przełoży się ona w znaczący sposób na wzrost obrotów.

- Dyskonty zaczęły wprowadzać do swojej oferty produkty markowe. Czy to szansa dla dostawców dysponujących silnymi brandami?

- Wprowadzenie produktów markowych do sieci dyskontowych to trend, który od jakiegoś czasu rozwija się w wielu krajach - dobrym przykładem jest rynek dyskontów niemieckich. Ich doświadczenia potwierdzają zasadność takich zmian. Jak zawsze rzetelna analiza asortymentowa i dobra znajomość konsumentów to klucz w podejmowaniu decyzji. W przypadku przemyślanego poszerzenia asortymentu, produkty markowe pomagają sieciom zwiększyć wartość kategorii. Niejednokrotnie niewłaściwe decyzje powodują spadek sprzedaży produktów marek własnych, a w efekcie spadek sprzedaży całej kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane