Coca-Cola najczęściej reklamowanym napojem gazowanym

Autor: wirtualnemedia.pl 13 lipca 2015 09:34

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów gazowanych w okresie od stycznia do maja br. cennikowo przeznaczyli na wsparcie reklamowe swoich marek w mediach pozainternetowych 92,9 mln zł. To wzrost o 31,4 proc. w skali roku.

Więcej reklam napojów gazowanych było we wszystkich mediach. Najbardziej, bo o ponad 420 proc., wzrosły nakłady na reklamy w magazynach - z 1,1 mln zł do 5,8 mln zł. Równie wysoka dynamika wzrostu była w gazetach - 220,8 proc., jednak wydatki na reklamy w dziennikach wciąż są znikome i wyniosły w pierwszych pięciu miesiącach br. jedynie 54,9 tys. zł - podają wirtualnemedia.pl.

Telewizja na reklamach napojów gazowanych zarobiła w br. 61,6 mln zł (15,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 19,6 mln zł (64,6 proc. więcej). Wydatki producentów na reklamę zewnętrzną wzrosły o 30 proc. do 5,1 mln zł, zaś w radiu - o 94,1 proc. do 731,4 tys. zł.

Od stycznia do maja br. - podobnie jak rok wcześniej - najsilniej reklamowaną marką była Coca-Cola. Jej cennikowy budżet marketingowy wyniósł 51,5 mln zł, o 82,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wydatki reklamowe Pepsi, głównego konkurenta Coca-Coli, wyniosły w tym roku 23,4 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem.

Więcej na wirtualnemedia.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane