Codemedia: W pierwszym półroczu br. Lidl wydał na reklamę 65,7 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 29 sierpnia 2017 10:38

Wydatki mediowe sektora handel (bez e-commerce) w pierwszej połowie 2017 roku wyniosły 492,7 mln zł, o 8% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i 33% więcej niż dwa lata temu. Najwięcej zainwestowały w promocję super- i hipermarkety – 327,4 mln zł – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Na czele największych reklamodawców sektora utrzymał się Lidl. W porównaniu rok do roku z podium spadło Jeronimo Martins Polska, które wyprzedził Terg, właściciel sieci marketów Media Expert. W TOP 3 uplasowało się także Metro Group (do którego należą: MAKRO Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn).

W podziale na kategorie największym reklamodawcą są super- i hipermarkety, których wydatki mediowe w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku stanowiły 66% inwestycji w promocję całego sektora handel. W porównaniu do pierwszej połowy 2016 roku jest to spadek o 4 punkty procentowe. Warto jednak zauważyć, że super- i hipermarkety wydały na reklamę w tym roku o ponad 7,4 mln zł więcej. Na drugim miejscu znajdują się sklepy i hurtownie, które na promocję w pierwszej połowie 2017 roku przeznaczyły budżet w wysokości 139,1 mln zł. Ich udział w wydatkach całego sektora wyniósł 28%, o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Wpłynął na to wzrost inwestycji w promocję tej kategorii o ponad 27,6 mln zł. 

Wśród super- i hipermarketów najwięcej wydają na reklamę markety wielobranżowe i dyskonty o małej powierzchni (ich udział w kategorii to 40%) i markety RTV, AGD (28% udziału).

Zdecydowanym liderem wśród reklamodawców z sektora handel jest Lidl. Jego wydatki na reklamę wyniosły w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku 65,7 mln zł, o 5% więcej niż w analogicznym okresie w 2016 roku. Na drugim miejscu uplasowało się Metro Group, które przeznaczyło na promocję prawie 36 mln zł, a na trzecim Terg z inwestycjami na poziomie 31,9 mln zł. Obaj reklamodawcy także wydali w porównaniu rok do roku więcej na promocję – odpowiednio o 9% i 14%. Tuż za podium znalazł się właściciel marki Biedronka - Jeronimo Martins Polska, który na wydatki mediowe przeznaczył w pierwszej połowie tego roku 29,5 mln zł, o 9% mniej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane