PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

"Codziennie niskie ceny" - przedmiotem sądowego sporu między Biedronką a Carrefourem

Autor: www.dlahandlu.pl 9 kwietnia 2014 09:44

"Codziennie niskie ceny" - przedmiotem sądowego sporu między Biedronką a Carrefourem

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl toczy się spór pomiędzy sieciami sklepów Biedronka oraz Globi (sklepy należące do sieci Carrefour) dotyczący dopisku "Codziennie niskie ceny" w logo obu podmiotów. Pod koniec stycznia 2014 roku Naczelny Sąd Administracyjny w sprawie dotyczącej unieważnienia prawa ochronnego na znak towarowy "Globi Codziennie niskie ceny" uchylił wcześniejszy wyrok WSA i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie.

REKLAMA

W 2008 roku Urząd Patentowy zarejestrował słowno-graficzny znak „Globi Codziennie Niskie Ceny". Sprzeciwiła się tej decyzji spółka uprawniona do słowno-graficznego znaku „Biedronka Codziennie Niskie Ceny" twierdząc, że znaki będące przedmiotem sporu są bardzo podobne. Co więcej podmiot ten podniósł, że używanie znaku „Globi Codziennie Niskie Ceny" będzie stanowiło żerowanie na renomie znaku „Biedronka Codziennie Niskie Ceny".

Kancelaria K&L Gates wyjaśnia sprawę w swoim biuletynie z 2013 r.: "Podmiot, który uzyskał rejestrację znaku „Globi Codziennie Niskie Ceny" bronił się twierdząc, że oba znaki wywołują zupełnie odmienne wrażenie i nie jest możliwe, żeby jakikolwiek klient skojarzył te znaki. Urząd Patentowy stanął na stanowisku, że oznaczenia te nie są podobne, podkreślając, że zastosowanie tego samego sloganu nie może determinować oceny podobieństwa tych znaków, a człony „Globi" i „Biedronka" wystarczająco odróżniają te oznaczenia. Jednak wyrokiem z 7 marca 2012 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił decyzję Urzędu Patentowego, krytykując zbyt pobieżną ocenę w zakresie braku podobieństwa. Sąd podkreślił, że znak należy badać całościowo, a nie - tak jak to uczynił Urząd Patentowy - skupiając się wyłącznie na różnicach. Sąd nakazał uwzględnienie kwestii takich jak chociażby rozplanowanie przestrzenne obu znaków i wskazał, że Urząd Patentowy nie rozważył w pełni warstwy graficznej znaku. Nie odniósł się też w sposób wystarczający do warstwy fonetycznej."

W wyroku ze stycznia 2014 roku Naczelny Sąd Administracyjny podzielił stanowisko urzędu patnetowego, że dominującymi elementami w porównywanych znakach towarowych są elementy słowne: Biedronka oraz GLOBI. Wyrazy te umieszczone są w centralnym miejscu znaków i pełnią w nich rolę nadrzędną względem elementów graficznych i hasła "Codziennie niskie ceny"",

  • marek 2014-06-17 11:02:26

    Firma Globi używała tego hasła pod koniec lat dziewięćdziesiątych.

    Po przejęciu w 2001 przez Carrefour - zaprzestała co skrupulatnie wykorzystała Biedronka.

    W 2008 roku Carrefour sie obudził i zarejestrował hasło wraz z logo Globi.

    Biedronka po 4 latach postanowiła powalczyć o hasło, które klienci zaczęli w międzyczasie z nia kojarzyć (choć do niej nie należało) i poszła do sądu.

    Tym razem życzę powodzenia Carrefourowi.

  • stonka 2014-04-10 09:52:28

    a może należy zastanowić się nad kłamstwem wynikającym ze sloganu "codziennie niskie ceny" - i tak z urzędu wszcząć postępowanie przeciwko JMP za wprowadzanie w błąd

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA