REKLAMA
REKLAMA

Colliers International: Dla centrów handlowych zwiększa się znaczenie nowych rynków

Autor: Colliers International 25 listopada 2013 14:17

Przejęcia, modernizacje i strategie rozwoju największych centrów handlowych na rynkach dojrzałych i wschodzących to dziś jedne z najbardziej widocznych trendów na rynkach Europy Wschodniej. Colliers International publikuje najnowszy raport zatytułowany „Centra handlowe o dominującej pozycji na rynku: ich rola w ewolucji handlu detalicznego w Europie Wschodniej."

REKLAMA

W ciągu ostatnich siedmiu lat nastąpiło przesunięcie znacznej części kapitału do podregionów Europy Wschodniej, Rosji i Ukrainy, co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na aktywa klasy "core" i "core plus" w tych lokalizacjach. "Subregion Europy Wschodniej - zwłaszcza Rosja, a w mniejszym stopniu także Ukraina - jest atrakcyjny dla inwestorów pod wieloma względami. W branży handlu detalicznego wynika to w szczególności z dużej liczby ludności, rosnącej siły nabywczej i wysokiego poziomu konsumpcji." - komentuje Sean Briggs, Dyrektor Zarządzający na region Europy Wschodniej, Dział Powierzchni Handlowych, Colliers International.

Sieci handlowe ciągle się rozwijają i wdrażają nowe metody działania, zdobywając doświadczenie w budowie łańcucha dystrybucji na tych nowych rynkach. Wiele liczących się firm w tej branży przywiązuje dużą wagę do możliwości rozwoju w Rosji i na Ukrainie.

Od połowy pierwszej dekady tego wieku realizują one strategię rozwoju zarówno na obecnych, jak i nowych rynkach Europy Wschodniej. Wprawdzie wielu przedstawicieli handlu detalicznego nie zdobyło jeszcze na tych rynkach pozycji równie silnej, jak na rynkach dojrzałych, to jednak sytuacja ta zmienia się w wyniku intensywnej rozbudowy centrów handlowych w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie.

Dobrym przykładem jest firma H&M, która w 2009 roku otworzyła swój pierwszy sklep w Moskwie, a w 2012 roku posiadała już 37 sklepów. Grupa Inditex (Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti) rozpoczęła działalność w Moskwie w 2003 roku, a obecnie jej sieć sklepów liczy już ponad 350 placówek w całej Rosji. Polska firma LPP planuje zwiększyć do końca bieżącego roku ogólną powierzchnię swoich sklepów w Rosji i na Ukrainie o ponad 50%.

Wraz z rozwojem rynku pojawiają się możliwości inwestowania, z których skwapliwie korzystają inwestorzy oraz deweloperzy. Znajduje to odzwierciedlenie w działalności inwestycyjnej w handlu detalicznym od 2006 roku, świadczącej o rosnącym znaczeniu rynków subregionu Europy Wschodniej, zwłaszcza Rosji, a w mniejszym stopniu także Ukrainy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA