Colliers International: Międzynarodowe sieci handlowe nadal celują w Polskę, ale są już ostrożniejsze

Property News 10 października 2012 12:45

Polska jest uważana przez sieci handlowe za jeden z ważniejszych rynków w Europie, głównie ze względu na swoją wielkość - 38 mln mieszkańców oraz ich potencjał zakupowy. To największy rynek w Europie Centralnej, oczywiście poza Rosją i Ukrainą - mówi w rozmowie z Propertynews.pl, dyrektor w dziale powierzchni handlowych Colliers International, Klaudia Woźniak.

Jak dodaje Klaudia Woźniak, dla firm, które działają już w naszym kraju, polski rynek jest nadal bardzo perspektywiczny. Takie sieci jak H&M czy New Yorker, obecne u nas od lat, radzą sobie bardzo dobrze i ciągle się rozwijają. Wprowadzają także nowe koncepty. Poza tym do debiutu w Polsce cały czas przymierzają się kolejne marki. Jednak w związku z tym, że polski rynek jest coraz bardziej konkurencyjny, firmy wchodzą ostrożnie i zwykle zaczynają od kilku sklepów.

- Oczywiście są i odważni gracze, jak np. Kari czy Centro, które uruchamiają kilkadziesiąt sklepów rocznie. W Polsce, podobnie jak na Zachodzie Europy, obserwujemy też spore zainteresowanie ekspansją sieci dyskontowych. Obecnie nasz dział zajmujący się reprezentacją najemców pracuje dla kilku firm, które chcą zadebiutować w Polsce. Poszukujemy dla nich pierwszych lokalizacji, głównie w Warszawie. W przeważającej mierze są to firmy z Europy Zachodniej, np. ze Szwecji czy Holandii. Myślę, że będą one widoczne na rynku na wiosnę przyszłego roku - podsumowuje Klaudia Woźniak.

 

Czytaj wiecej: propertynews.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane