Comarch zajmie się produkcją beaconów

Autor: www.dlahandlu.pl 21 października 2014 12:41

Comarch zajmie się produkcją beaconów

Firma Comarch ogłosiła wyodrębnienie spółki córki, Comarch Technologies, która ma się zająć produkcją beaconów. Urządzenia mają przynieść przełom w tradycyjnym handlu.

Podczas Comarch Retail Show odbyła się premiera Comarch Beacon cross-technologicznej i organizacyjnej innowacji. Zarówno projektowanie aplikacji, jak i produkcja urządzeń-transmiterów odbywa się w całości w Krakowie w centrum badawczo-rozwojowym polskiego producenta oprogramowania, który utworzył specjalnie dedykowaną produkcji sprzętu spółkę - Comarch Technologies.

Technologia beacon umożliwia zbieranie informacji na temat zachowania, preferencji klienta, z jaką częstotliwością dokonuje zakupów, przy których produktach spędza w sklepie najwięcej czasu itd. Stąd przedsiębiorstwo wie, jaką informację przesłać do swojego klienta - to właśnie sprawia, że technologia jest przyszłością branży retail. 

Technologia Comarch Beacon składa się z nadajnika beacon, aplikacji na smartfony oraz usługi do zarządzania beaconami. Sam beacon to transmiter, który rozsyła zdefiniowany sygnał rozpoznawany przez kompatybilne urządzenia. Sygnały te rozpoznawane są jako trzy numery - UUID, identyfikujący z reguły rodzaj usługi, i dwa numery dodatkowe odpowiadające za rozpoznanie funkcji. Odbiornikiem może być dowolne urządzenie obsługujące Bluetooth 4.0, który obecnie staje się standardem wyposażenia smartfonów. Comarch Beacon do wykonania akcji wymaga od użytkownika zainstalowania na swoim urządzeniu z Bluetooth 4.0 dedykowanej aplikacji opracowanej przez Comarch. Jest to uniwersalna aplikacja, która jest na tyle elastyczna, że może być dostosowana do potrzeb konkretnego wdrożenia. Na jej żądanie urządzenie (np. smartfon) skanuje otoczenie w poszukiwaniu konkretnego sygnału. Gdy takowy zostanie znaleziony i „pasuje" do aplikacji, aplikacja ta wywołuje określoną funkcję. Może to być wyświetlenie monitu (np. przywitanie klienta czy informacja o oczekującym zamówieniu), zameldowanie się w konkretnym miejscu, wyświetlenie spersonalizowanej oferty i promocji czy geolokalizacji klientów w sklepie i śledzenie ich zachowania. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane