PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Coraz więcej firm deklaruje, że współpraca z dyskontami nie mieści się w ich strategiach

www.portalspozywczy.pl 26 maja 2015 16:25

Strategią naszej firmy jest to, że finalny klient płaci za produkt a nie za pracę kolejnych pośredników w łańcuchu dystrybucji. Z drugiej strony konfitury Matecznik to produkt bardzo niszowy, należy do kategorii premium. Z tych powodów nie współpracujemy z dyskontami, które nie wpisują się w strategię naszej działalności – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans.

REKLAMA

Właściciel marki Matecznik podkreśla, że w sieciach najważniejszą rzeczą we współpracy jest cena i wszystkie pochodne z nią związane, natomiast w przypadku jego marki najważniejsza jest najwyższa możliwa do uzyskania jakość. Niektórzy producenci żywności, jak np. szef firmy Roleski, uznają wręcz, że współpraca z dyskontem byłaby dla nich czymś wstydliwym. - Moja opinia na ten temat jest bardzo podobna – zaznacza Bogumił Klimiuk.

- Mając wyjątkowy produkt, który kierujemy do wyjątkowych konsumentów, musimy selekcjonować miejsca w których jest dostępny. Wybieramy miejsca, które odwiedzają najczęściej nasi klienci - a nie są to na pewno sieci dyskontowe.  Z tego względu naszych produktów nie znajdziemy w żadnej sieci dyskontowej – dodaje właściciel Grupy Constans.

Można zauważyć, że coraz więcej firm spożywczych deklaruje otwarcie, że współpraca z dyskontami nie mieści się w ich strategiach. – Ten trend wziął się moim zdaniem stąd, iż przez ok 20 lat obecności na naszym rynku spożywczym sieci sprzedaży zrobiły sporo złego dla producentów, ale też pośrednio dla klientów – uważa Klimiuk. - Ciągłe „ciśnięcie” na obniżenie ceny, wydłużane w nieskończoność terminy płatności, polityka zwrotów towarów, zmuszanie do partycypacji w akcjach promocyjnych… To wszystko spowodowało, że coraz więcej producentów mówi zdecydowane „stop” tego typu praktykom – akcentuje.

Zdaniem właściciela Grupy Constans współpraca z sieciami dyskontowymi może być jednak korzystna, szczególnie dla dużych producentów, którzy mają wolne moce produkcyjne. - Producentom „gigantom” na pewno  współpraca z sieciami przy odpowiedniej polityce produkcji i sprzedaży może  przynosić określone profity. Jednak producentom nie mającym ogromnych możliwości produkcyjnych i zaplecza w postaci tzw. „poduszki finansowej”,  trudno jest moim zdaniem znaleźć w tym obszarze jakiekolwiek korzyści - zaznacza Klimiuk.

  • jan 2015-05-27 14:34:06

    naiwni producenci, którzy dostarczają do dyskontów i megasklepów towary już pomału budzą się i uznają, ze to nic dobrego. Szkoda, ze tak późno dostali rozum a inni już się na nich dorobili.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14238

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA