PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Coraz więcej lokali gastronomicznych we franczyzie

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 4 lipca 2012 14:22

Atrakcyjność systemu franczyzowego w krajowym sektorze gastronomicznym z roku na rok systematycznie wzrasta. Według Raportu o franczyzie w gastronomii 2012 przygotowanego przez Akademię Rozwoju Systemów Sieciowych, pod koniec 2011 roku na polskim rynku w ramach 138 sieci gastronomicznych oferujących franczyzę funkcjonowało łącznie około 2400 barów i restauracji. Ponad połowa tych lokali - 1635 placówek, prowadzonych było przez franczyzobiorców, którzy od 2010 roku rozszerzyli gastronomiczną mapę Polski o kolejnych 200 placówek na licencji.

REKLAMA
Niekwestionowanym liderem rynku w zakresie rozwoju placówek pozostaje niezmiennie McDonald's, system franczyzy rozwinęły jednak również minipiekarnie Fornetti czy sieć pizzerii DaGrasso. Nic nie wskazuje na to, aby w 2012 roku zainteresowanie tym charakterystycznym modelem biznesu miało osłabnąć. Nasycenia rynku nie przewidują też franczyzodawcy, którzy do końca roku zamierzają zaoferować potencjalnym partnerom prowadzenie działalności w ramach 820 franczyzowych konceptów.

Narzucone przez franczyzodawcę warunki funkcjonowania lokalu mogą w pewien sposób wpływać na decyzyjność właściciela. Ma to jednak swoją zasadność. Oprócz lepszego startu, jaki gwarantuje znana marka, sprawdzony know how eliminuje potencjalne błędy i daje częściowy dostęp do przepisu na sukces. Kopiowanie konceptów sieciowych operatorów zwykle kończy się fiaskiem, szczególnie jeśli próbę podejmują początkujący restauratorzy.
- Polskie społeczeństwo ma jednak bardzo wysokie wymagania co do jakości usług gastronomicznych. Aby osiągnąć w tym segmencie sukces, potrzebny jest nie tylko dobry pomysł, ale przede wszystkim wiedza rynkowa i wieloletnie doświadczenie w branży. Za przykład posłużyć może kopiowanie konceptu Pijalni Wódki i Piwa. Wielu amatorów uważa, że lokal sam przyciągnie. Prowadzenie Pijalni wymaga jednak dużego zaangażowania oraz profesjonalizmu. Z przykrością obserwujemy pierwsze nieudane próby kopiowania tego konceptu, który dobrze ulokowany - dobrze zarządzany - przynosi "zysk" - komentuje sytuację Piotr Mikołajczyk, wiceprezes zarządu spółki Mex Polska, która zamierza na przełomie II i III kwartału 2012 uruchomić pilotażowy program franczyzy restauracji the Mexican.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14285

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA