Coraz większe zainteresowanie najemców ulicami handlowymi

Property News 5 maja 2015 12:24

Rynek ulic handlowych największych polskich miast od kilku lat zyskuje na znaczeniu. Dzieje się tak, dzięki rosnącemu zainteresowaniu tego typu lokalizacjami wśród najemców, nie tylko z sektora usług czy gastronomii, ale także mody - wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów Knight Frank.

Podstawowym ograniczeniem rozwoju ulic handlowych w Polsce jest wciąż nieuregulowana struktura własnościowa wielu nieruchomości. Jednak w ostatnich latach obserwuje się coraz większe zainteresowanie najemców ulicami handlowymi wynikające m.in. ze zmian zachowań konsumenckich. Polacy bowiem coraz chętniej decydują się na zakupy w sklepach znajdujących się w tego typu lokalizacjach.
– Coraz więcej marek z branż usług, gastronomii czy mody, funkcjonujących dotąd w centrach handlowych, rozważa otwarcie butików lub rozszerzenie sieci sklepów przy ulicach handlowych. Wiele nowych brandów rozważa także wejście na polski rynek, m.in. Dairy Queen, Grill&Chill, Johnny Rockets, Superga, Kusmi Tea, jednak swoje decyzje uzależniają od perspektyw rozwoju na danym rynku – twierdzi Paweł Materny, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w Knight Frank.

Ulice handlowe to lokalizacja wpisująca się w strategię biznesową także wielu marek z wyższej półki czy nawet tych z ofertą luksusową. Trzeba jednak podkreślić, że rozwój tego sektora w Polsce dopiero nabiera tempa.

– Należy odejść od schematyzacji i przypisywania wyłącznego udziału w sektorze dóbr luksusowych markom o pochodzeniu zachodnioeuropejskim, czy zza oceanu. Wyraźnie bowiem możemy zaobserwować bardzo intensywny rozwój rodzimych marek z wyższej półki lub aspirujących do takiego miana. To właśnie one najchętniej otwierają swoje sklepy czy showroomy przy ulicach handlowych. Miastem o największej liczbie takich najemców w lokalizacji przy ulicach handlowych, ale i o największym potencjale jest Warszawa. Stołeczne ulice handlowe coraz częściej przyciągają też liczne marki rodzimych młodych projektantów – komentuje Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management Knight Frank.

Najemcy zainteresowani lokalizacjami przy ulicach handlowych mają coraz większe możliwości wyboru odpowiedniej powierzchni. Mogą skorzystać m.in. z oferty deweloperów, oferujących lokale w obiektach łączących funkcje handlowe z biurowymi.

– W Warszawie na etapie realizacji lub planowania jest kilka nowych inwestycji typu „mixed-use” oraz biurowców z funkcją handlową, usytuowanych przy ulicach handlowych. Rosnący wolumen nowoczesnej powierzchni handlowej w takich miejscach zachęca kolejne marki do rozszerzania swoich sieci o lokalizacje przy ulicach handlowych – dodaje Elżbieta Czerpak, dyrektor Działu Badań Rynku w Knight Frank.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane