PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Czerwona Torebka likwiduje sieć dyskontów

Autor: www.dlahandlu.pl 22 kwietnia 2015 21:17

Czerwona Torebka likwiduje sieć dyskontów fot. Czerwona Torebka

Zarząd Czerwonej Torebki poinformował, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zależnej - Dyskont Czerwona Torebka - podjęło uchwałę o jej rozwiązaniu i przeprowadzeniu postępowania likwidacyjnego.

REKLAMA

Zarząd spółki wyjaśnia, iż decyzja o likwidacji została podjęta z uwagi na odchylenia od realizacji przyjętych założeń ekonomicznych dla sieci sklepów dyskontowych. Podejmując powyższą decyzję wzięto również pod uwagę, iż agresywna walka cenowa w tym segmencie rynku powoduje zwiększenie zapotrzebowania na środki finansowe, których zaangażowanie mimo wszystko nie gwarantuje uzyskania zadowalającej stopy zwrotu z inwestycji.

W środę od rana akcje Czerwonej Torebki gwałtownie spadały. W trakcie otwarcia za akcje spółki trzeba było zapłacić 2,57 zł, na zakończenie sesji już tylko 2,36.

Przypomnijmy, spółka Dyskont Czerwona Torebka w 2014 roku osiągnęła przychody w wysokości 46 mln zł. Strata odnotowana przez sieć 37. dyskontów wyniosła 25,9 mln zł.

"Otwarcie sklepów Dyskont Czerwona Torebka poprzedzone było licznymi analizami, w tym z zakresu zmiany funkcjonowania dotychczas obecnych na polskim rynku sklepów wywodzących się z segmentu dyskontów i ich ewolucji w kierunku supermarketów. W ocenie Grupy tworzy to na rynku niszę dla nowych sieci w klasycznym formacie dyskontowym, która może zapełnić Dyskont Czerwona Torebka" - podawała spółka.

"Nie można wkluczyć ryzyka, że ocena Grupy co do możliwości rozwoju w segmencie dyskontów jest zbyt optymistyczna, rozwój sieci opóźni się w czasie, np. z powodu małej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wybrane lokalizacje okażą się mniej rentowne, wystąpią trudności w pozyskiwaniu wiarygodnych dostawców i zaangażowanego personelu, w efekcie strategia w zakresie rozwoju ogólnopolskiej sieci sklepów dyskontowych nie przyniesie założonych efektów ekonomicznych, co mogłoby mieć istotny negatywny wpływ na perspektywy Grupy i osiągane wyniki finansowe" - podawała firma w komunikacie Czerwonej Torebki.

Z Dyskontem współpracuje około 550 dostawców dla 9334 indeksów towarowych. Kluczowymi dostawcami są dostawcy alkoholi (21,85 proc. w zakupach ogółem) i dostawcy artykułów spożywczych (54,85 proc. w zakupach ogółem).

W maju ubiegłego roku przedstawiciele spółki poinformowali również, że firma zawiesza rozwój pasaży Czerwona Torebka. Liczba placówek wynosiła wtedy 66. Również ekspansja Małpki Express została zahamowana. W 2014 roku otwartych zostało 130 nowych sklepów Małpka Express, a cała sieć osiągnęła poziom ponad 300 lokalizacji. Tymczasem w listopadzie 2014 roku w komunikacie firma podawała, że należy do niej 350 sklepów, z czego 50 lokalizacji zostało uruchomionych w trzy miesiące (od początku sierpnia do końca października 2014 r.). Powstanie 50 kolejnych planowano w ciągu listopada i grudnia 2014, tak, by na koniec roku działało pod szyldem Małpka Express - 400 placówek. Oznacza to, że sieci brakuje do zrealizowania zakładanego planu na koniec 2014 rok - 100 placówek. Jednocześnie względem początku listopada 2014 liczba placówek spadła o 50. 

  • zadowolony 2015-04-24 11:23:07

    Nareszcie największy szkodnik polskiego handlu,Świtalski dostał po głowie!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,98

  • Śr

    3,29

  • Min

    2,32

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA