Czerwona Torebka ze stratą w wysokości 94 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 15 listopada 2014 09:59

Czerwona Torebka ze stratą w wysokości 94 mln zł

W trzech kwartałach bieżącego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Czerwona Torebka wyniosły 261,16 mln zł w porównaniu do 101,27 mln zł w takim samym okresie roku poprzedniego. Oznacza to, że wzrosły one o 157,87 proc. Jak tłumaczy firma, taki wzrost przychodów jest efektem dołączenia wpływów z nowego segmentu działalności grupy, czyli handlu.

W trzech kwartałach 2014 roku nastąpił wzrost kosztów własnych sprzedaży o 123,90 mln zł do 188,8 mln zł. Wzrosły koszty handlowe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego do poziomu 119,19 mln zł. Związane jest to z pojawieniem się nowego segmentu działalności. Wzrost wszystkich kosztów wynika z dołączenia do grupy spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A. Wynik finansowy brutto zamknął się stratą w kwocie 93,99 mln zł wobec 26,93 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

- Skala i dynamika naszej działalności wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Wszystkie formaty handlowe rozwijają się zgodnie z planem. Grupa Czerwona Torebka zachowuje płynność finansową, akceptując przejściowo ujemną rentowność - komentuje wyniki Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy grupy.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 roku aktywa trwałe grupy wyniosły 868,85 mln zł i stanowiły 81,74 proc. sumy aktywów ogółem w porównaniu do 875,74 mln zł na koniec 2013 roku. Wzrost wartości aktywów trwałych wynika z przejęcia spółki Merlin.pl S.A. w maju 2013 roku, a także spółki Małpka S.A., w sierpniu 2013 roku.

Jak tłumaczy Czerwona Torebka, segment handlowy będzie miał znaczący wpływ na wzrost wartości grupy w przyszłości, a obecnie mimo dynamicznego wzrostu obrotów mocno obciąża wynik grupy, co jest widoczne w ostatnich kwartałach i będzie również zauważalne w kolejnym roku. Według grupy, uzyskanie rentowności na poziomie operacyjnym w kolejnym roku przez Małpkę i Merlina powinno wpłynąć na poprawę wyników na poziomie skonsolidowanym.

Poza handlem, grupa działa również w segmencie nieruchomości. Wartość aktywów zlokalizowanych w tym segmencie wynosi ponad 527 mln zł, co stanowi ponad 60 proc. aktywów posiadanych przez grupę. Działalność operacyjna przynosząca przychody z najmu, sprzedaży obiektów komercyjnych i mieszkań pozwala grupie utrzymywać dodatnią i rosnącą rentowność segmentu. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego rentowność segmentu nieruchomości wzrosła o 80 proc. W ramach tego segmentu prowadzony jest program sprzedaży obiektów handlowych z gwarancją 8 proc. stopy zwrotu, który, jak zapewnia Czerwona Torebka, cieszy się dużą popularnością wśród inwestorów indywidualnych. Czerwona Torebka tłumaczy, że zarówno aktywa, organizacja, jak i wyniki segmentu nieruchomości świadczą o stabilności całej grupy i mają pozwolić na dynamiczny rozwój segmentu handlowego, który znacząco poprawi swoje wyniki w przyszłości.Od początku 2014 roku zostało otwartych 19 nowych Dyskontów Czerwona Torebka, obecnie funkcjonują już 24 dyskonty na terenie całego kraju. Obroty sklepów z miesiąca na miesiąc są coraz wyższe. Poszerza się również ich oferta asortymentowa. Można w nich kupić m. in. świeże pieczywo, warzywa, owoce, mrożonki oraz artykuły przemysłowe.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane