REKLAMA
REKLAMA

Część stacji Neste przejętych przez Shell nadal bez sklepu przystacyjnego

wnp.pl 12 stycznia 2015 11:23

Pierwotny plan zakładał, że do końca 2014 roku zakończy się proces integracji bezobsługowych stacji zakupionych przez Shell Polska od firmy Neste w 2013 roku z siecią stacji Shell. Jednakże część tych stacji, choć działa już w barwach Shell, nadal nie jest wyposażona w sklep.

REKLAMA

Czy to oznacza, że spółka Shell Polska zmieniła koncepcję i planuje pozostawienie niektórych byłych stacji Neste, szczególnie tych zlokalizowanych na terenie centrów handlowych, jako obiektów bezobsługowych? - Nasz plan pozostaje bez zmian - wszystkie nasze stacje docelowo będą w pełni wdrożone do naszej sieci zgodnie z naszymi standardami - zapewniła nas Agata Hinc, rzecznik prasowy Shell Polska. Te standardy przewidują, że każda placówka musi być wyposażona w sklep oraz obsługę na podjeździe.

Proces włączania byłych stacji Neste do sieci Shell trwa zatem dłużej niż początkowo przewidywano. - Jest on już na ukończeniu, planujemy zakończyć go jak najszybciej - mówi Agata Hinc, nie podając jednak żadnego konkretnego terminu. Nie udało nam się również ustalić, ile byłych stacji Neste w sieci Shell działa na razie jako placówki bezobsługowe.

Shell Polska w 2013 roku sfinalizował zakup od fińskiej firmy Neste Oil sieci jej 105 automatycznych stacji paliw. Do czasu pełnej integracji z siecią Shell, stacje te włączone zostały do powołanej specjalnie w tym celu spółki Shell Self Service. 6 z tych obiektów zostało od razu zlikwidowanych, ze względu na lokalizację zbyt blisko istniejących już wcześniej placówek Shell, a 27 zostało w marcu 2014 roku sprzedane firmie BM Reflex.

Z pozostałych 72 placówek na koniec trzeciego kwartału 2014 roku pozostały 44 stacje. Agata Hinc wyjaśnia, że zmniejszenie liczby stacji Shell Self Service wynika częściowo ze sprzedaży części stacji do sieci BM Reflex, a częściowo ze z góry zakładanego zamknięcia niektórych stacji.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 roku w sieci Shell działało łącznie 430 stacji, w tym 386 placówek kategorii premium. Dało to firmie czwarte miejsce na polskim rynku, za PKN Orlen, BP i Grupą Lotos.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA