Cztery duże sieci handlowe będą walczyć w tym roku o palmę pierwszeństwa

Autor: portalspozywczy.pl 14 marca 2012 15:03

Cztery duże sieci handlowe będą walczyć w tym roku o palmę pierwszeństwa

Według analiz IGD brytyjska sieć Tesco z roczną stopą wzrostu (CAGR - liczony na podstawie prognoz wzrostu sprzedaży) na poziomie 6,8 proc. będzie w latach 2011/15 najszybciej rozwijającym się operatorem spożywczym wśród największych sieci handlowych na świecie, wyprzedzając Metro AG, Wal-Mart oraz Carrefour.

Mimo, że Tesco jest najszybciej rozwijającą się siecią, Wal-Mart nadal będzie największym globalnym detalistą o obrotach wynoszących 386,721 mld euro w 2015 roku (CAGR wynosi 4,85 proc.). Jest to niemal trzykrotna wartość sprzedaży Carrefour - 133,984 mld euro w tym samym okresie (4,21 proc. CAGR), podczas gdy obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro, a Metro AG - 81,12 mld euro (CAGR = 5,03 proc.).

Jak czytamy w raporcie, Tesco będzie rozwijało się na rynku rodzimym poprzez ponowne skupienie się na jakości, poprawie serwisu i obniżeniu cen. Na rynkach międzynarodowych kluczowym elementem w strategii wzrostu Tesco będą działania, które przyniosły już sukces koncepcji w Wielkiej Brytanii, takich jak sklepy typu Express czy program Clubcard.

Silne międzynarodowe perspektywy rozwoju ma także sieć Wal-Mart. Firma będzie nadal rozwijać swoją globalną strategię e-commerce. Powołano nawet nowy globalny zespół w celu zbudowania lojalności konsumentów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Międzynarodowy rozwój będzie także kluczem do sukcesu Metro AG. Jeden z punktów strategii zakłada także zwiększenie nacisku na koncept cash&carry, który rozwijany jest na takich rynkach, jak: Bułgaria, Polska, Rumunia, Ukraina. W planach jest rozwój tego modelu w Rosji i na innych rynkach.

Czwarty z gigantów - francuski Carrefour - ma nowego prezesa, Georgesa Plassata, który ma poprowadzić sieć do zwiększenia sprzedaży, poprzez wspieranie krajowego wzrostu z większym naciskiem na cenę. W 2012 r. Carrefour zredukuje wydatki inwestycyjne o ok. 30 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

 

 

Więcej na www.portalspozywczy.pl

  • Expert 2012-03-15 11:43:50

    Po co ta walka skoro wiadomo, że Carrefour is the best !

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane