REKLAMA
REKLAMA

Czy Auchan sprzeda polskie sklepy sieci Simply Market?

www.portalspozywczy.pl 24 października 2015 12:45

Grupa Auchan musi odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań dotyczących przyszłości sieci Simply Market w Polsce - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Damien de Maisonneuve, prezes zarządu firmy doradczej DIA-Mart.

REKLAMA

Należąca do Grupy Auchan sieć supermarketów Simply Market ma ewidentny problem z rozwojem na polskim rynku handlowym. Problemem są m.in. słabe wyniki, stagnacja rozwoju, ostra konkurencja rynkowa. Czy sieć przy obecnej skali - 34 sklepów - ma szansę na dalszy rozwój w Polsce? Czy wystarczy do tego wsparcie Grupy Auchan?

Faktem jest, że sieć 34 sklepów na tak dużym rynku, jak Polska, nie robi raczej większego wrażenia. Należy jednak pamiętać, że sklepy Simply Market działają w trochę innym formacie, supermarkety mają powierzchnię nieco większą niż sklepy konkurencji działające w tym formacie.

To co martwi, to fakt, że od kilku lat sieć się nie rozwija. Może to świadczyć o tym, że akcjonariusz, czyli Grupa Auchan ma nadal wątpliwości, co do potencjału tego formatu w Polsce i się zastanawia, czy warto inwestować pieniądze w rozwój tej sieci.
Należy zadać pytanie, czy opłaca się utrzymywać samodzielnie taką firmę jak Simply Market w Polsce, która ma oddzielną strukturę i sztab dyrektorów tak duży, jak inne dużo większe sieci handlowe. Co więcej, sieci Simply Market byłoby o wiele trudniej działać na rynku bez dzielenia niektórych kosztów z dużo większym „kuzynem”, czyli siecią hipermarketów Auchan, a także bez wsparcia firmy matki.



Czy w takim razie Grupa Auchan może zdecydować na zlikwidowanie lub sprzedaż sieci Simply Market w Polsce?

To jedna z opcji. Grupa musi odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań o przyszłość sieci Symply w Polsce. Podstawowe, to co dalej zrobić ze sklepami? Scenariusze są dwa. Pierwszy to likwidacja lub sprzedaż polskich sklepów sieci. Grupa podejmowała już podobne decyzje w przeszłości, wycofując się z Indii, czy z Maroka. Należy jednak zaznaczyć, że grupa bardzo niechętnie rezygnuje z projektów i jeśli inwestuje robi to w dłuższej perspektywie. Druga opcja to decyzja o inwestycji na dużo większą skalę i przyspieszeniu rozwoju sieci.

Pełny wywiad do przeczytania w serwisie portalspozywczy.pl

  • klienci 2015-10-29 18:14:38

    trzeba zmiejszyc zatrudnienie na gorze miej derektorow wiecej pracownikow na sklepach a mniej do rzadzenia w tedy bedzie sie rozwijac ale to jest nierealne dac ludzia zarobic a nie miec tylko jedno skutecznosc i wyzysk

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA