Czy Freshmarket zniknie z rynku? Zdaniem eksperta to naturalne

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2017 14:19

Czy Freshmarket zniknie z rynku? Zdaniem eksperta to naturalne fot. Freshmarket

Żabka Polska od kilku miesięcy zmienia szyldy sklepów Freshmarket na Żabka. Zapewnia jednak, że nie ma decyzji o kompleksowym rebrandingu. Tymczasem eksperci oceniają, iż  miana logo Freshmarketów na logo Żabki i wycofanie z rynku tej pierwszej marki wydaje się być naturalne.

Jak ocenia Wiktor Miałkowski, partner w Pro Business Solutions, największym wyzwaniem dla obecnych Freshmarketów i jego właściciela jest wygenerowanie przychodu i zyskowności z metra kwadratowego lokalu na poziomie podobnym do Żabki.

- W przypadku sklepów sięgających 400 mkw. jest to bardzo duże wyzwanie, szczególnie, że sklepy te są umiejscowione w centrach dużych miast, gdzie czynsze są znacznie wyższe – mówi Wiktor Miałkowski.

Trwa proces testowania nowego formatu Żabki, który obejmuje także istniejące już sklepy, w tym wybrane punkty z szyldem Freshmarket. Zdaniem partner w Pro Business Solutions, eksperyment ze zmianą marki już istniejących sklepów tej sieci na Żabka, jest dość oczywistym ruchem ze strony nowego właściciela obu marek, zresztą sygnalizowanym w kwietniu przez prezesa Żabki.

- Format "Proximity", czyli sklepu podobnego do convenience, a więc położonego blisko, ale oferującego większy wybór towarów, jest najszybciej rosnącym rodzajem sklepów pod względem ich liczby. Najlepiej widać to na przykładzie sieci "DINO", która właśnie opublikowała swoje wyniki finansowe. Wynika z nich, że sprzedaż w ich sklepach rośnie szybciej niż w Biedronkach – ocenia ekspert.

- Dla Żabki, na razie jest to test nowego formatu, który być może zdecyduje o pozostawieniu na rynku jednej marki - dodaje.

Jego zdaniem, podstawą takiej decyzji mogą być 3 zasadnicze elementy biznesowe. Po pierwsze, nastąpiłaby optymalizacja budżetu reklamowego, który obecnie prawie w całości jest dedykowany do marki Żabka, a Freshmarkety pozostają nieco na uboczu. Koncentracja na jednej marce ma zatem duże uzasadnienie i zoptymalizuje całość działań marketingowych.

Nastąpiłaby także optymalizacja systemu zarządzania całością sieci, zarówno na poziomie centrali, jak i przy zakupach m.in. mebli czy innego wyposażenia. Po trzecie, byłoby to naturalne dopełnienie wiodącego hasła reklamowego sieci Żabka "mały, wielki sklep".

- Dzieje się to poniekąd przez przypadek, ale dobrze dopełnia kampanię reklamową. Niestety może to stanowić wyzwanie dla samych klientów, aby w pełni zrozumieli co znajdą w sklepie oznaczonym logo "Żabka" – ocenia Wiktor Miałkowski.

W kwietniu fundusz CVC Capital Partners sfinalizował przejęcie Żabki od Mid Europa Partners.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane