REKLAMA
REKLAMA

Czy interpretacja badań konsumenckich w reklamie Lidla jest rzetelna?

Autor: gazeta.pl 14 października 2016 18:53

Choć Danio wybrało 43 proc. ze 170 przebadanych konsumentów, a serek Pilos Lidla bardziej smakował 36 proc. badanych osób, zaś 19 proc. oceniło serki tak samo to w reklamie Lidla pojawia się hasło: "Większość Polaków uznała smak serka Pilos za tak samo dobry lub lepszy niż serka numer jeden na rynku". Dr Monika Skorek, ekspert od badań rynkowych z Uniwersytetu Warszawskiego, uważa, że to nieuczciwa interpretacja - czytamy w gazeta.pl

REKLAMA

- Przecież możemy odwrócić sytuację, mówiąc, że to Danio "jest tak samo dobry lub lepszy" - mówi Skorek. Lidl, komunikując wyniki testu, nie kłamał, ale też nie powiedział całej prawdy.

- Reklamy nie wskazywały, który produkt jest smaczniejszy ani nie dyskredytowały produktu, z którym następowało zestawienie. Wskazywały logiczny wniosek wynikający z badań, że produkt marki własnej Lidla jest oceniany na tyle dobrze, że uprawnione jest stwierdzenie, że większości smakuje on tak samo dobrze lub nawet lepiej - tłumaczy w rozmowie z gazeta.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla.

W badaniach 170 konsumentom bardziej smakowała czekolada Alpen Gold niż lidlowska Fin Carre (odpowiednio 40 proc. i 38 proc.). Mimo to, podobnie jak w przypadku serków Pilos versus Danio, komunikat brzmiał, że większość Polaków uznała czekoladę Lidla za tak samo smaczną lub smaczniejszą niż czekolada konkurencji.

W badaniu marek Lidla wzięło 170 osób z sześciu miast: Warszawy, Katowic, Tczewa, Gorzowa Wielkopolskiego, Olsztyna i Lubartowa. Nie byli reprezentowani mieszkańcy wsi, którzy stanowią ok. 40 proc. mieszkańców Polski.

- Sposób komunikacji wyników w kampanii nie jest do końca rzetelny. Poza połączeniem dwóch kategorii odpowiedzi, które jest możliwe, ale rozmywa oceny, wielkość próby wiąże się ze zbyt dużym błędem wnioskowania o całej populacji - ocenia dr Mariusz Kicia.

  • Greg 2016-10-15 10:33:05

    " Nie byli reprezentowani mieszkańcy wsi, którzy stanowią ok. 40 proc. mieszkańców Polski." ... ale ale jaki procent stanowią mieszkańcy wsi wśród klientów lidla ? Po co mają robić badania w grupie osób, które są nieznacznym ułamkiem ich klienteli ? Bo było by to tak samo dobre lub lepsze ? Litości.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA