PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Czy szyld bi1 przetrwa na polskim rynku? Sektor nie napawa optymizmem

Autor: www.dlahandlu.pl 18 lipca 2017 10:46

Czy szyld bi1 przetrwa na polskim rynku? Sektor nie napawa optymizmem fot. za www.bi1.pl

Chociaż szyld bi1 wszedł do Polski we wrześniu 2015 r., sieć nie inwestuje w żadne nowe otwarcia. Na rynku nadal działa siedem placówek. Ósmy szyld miał się pojawić w Sosnowcu, jednak tak się nie stało. Centrum handlowe w którym miała zostać otwarta placówka ma zostać wyburzone. Czy podczas gdy hipermarkety walczą o przetrwanie, szyld bi1 ma jeszcze szansę na rozwój?


Na razie szyld bi1 znajdziemy w Centrum Handlowym GEMINI PARK w Bielsku-Białej, przy ul. Wincentego Witosa w Rzeszowie, CH M1 w Czeladzi, przy ul. Kusocińskiego 4 w Wałbrzychu, przy ul. Fabrycznej w Legnicy oraz w Centrum Handlowym STER w Szczecinie.

W Polsce sieć bi1 rozpoczęła działalność we wrześniu 2015 roku po zakupie 8 sklepów należących wcześniej do sieci Real.

Auchan, kupując od Grupy Metro sieć Real, został zobowiązany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do odsprzedaży 8 hipermarketów zewnętrznemu operatorowi. Francuzi ten warunek przyjęli, odstępując placówki firmie Schiever Polska. 

Kres w rozwoju hipermarketów w naszym kraju nastąpił już kilka lat temu. Według danych Nielsen wartość sprzedaży w I kwartale 2017 r. w segmencie hipermarketów spadła o 3,8% w stosunku do roku ubiegłego. 

Na nowe otwarcia tego typu placówek, szczególnie wolnostojących, większość graczy sobie nie pozwala. Format już nie przyciąga konsumentów. Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash, w maju 2015 r. mówił w ten sposób o zmieniających się trendach na rynku: Trendy konsumenckie nie zmienią się szybko. Coraz ważniejsze dla klientów jest źródło pochodzenia produktów, najlepiej lokalne. Nie zmienia się też trend dotyczący wygody robienia zakupów (szybko i blisko). Małe sklepy odpowiadają na te potrzeby, są nowoczesne, bo bardziej elastyczne. Hipermarkety to przy nich "stary słoń". Zakupy nie są już atrakcją dla klienta, to racjonalny wybór. Atrakcja i czerpanie przyjemności zaczyna się później, kiedy np. gotujemy.

Na rynku w tym segmencie działa tylko, a może i aż, 6 graczy: Tesco, Carrefour, Auchan, Kaufland, E.Leclerc i najmłodsza sieć na naszym rynku - bi1. 

Sieć Tesco skupia się obecnie na restrukturyzacji swojej sieci. Jak już pisaliśmy, na koniec lutego 2018 Tesco będzie miało w Polsce o 33 tys. mkw. powierzchni handlowej mniej. Na koniec lutego 2017 sieć miała w Polsce 429 sklepów. Na koniec lutego 2018 roku będzie ich 420 lub mniej.

  • Ptr 2017-07-19 19:15:40

    Mam nadzieję że to Bi1 Przejmie Carrefour. Zwłaszcza w Rzeszowie gdzie Carrefour nie ma w tym mieście hipera. W Legnicy też mają dość tego Bi1

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9931

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane