Czy Taco Bell namiesza na polskim rynku gastronomicznym?

www.portalspozywczy.pl 21 stycznia 2015 14:20

Jakie zmiany czekają polski rynek gastronomiczny w związku z planami wejścia Taco Bell do naszego kraju? Czy wydarzenie to zmieni strategie obecnych gigantów? Przedstawiciele czołowych firm - zapytani przez serwis www.portalspozywczy.pl - na razie unikają komentarzy.

Amerykańska sieć barów Taco Bell ogłosiła niedawno, powraca na polski rynek po 22 latach. W 1993 r. Taco Bell próbował już swoich sił na polskim rynku, jednak bez sukcesu. Polacy woleli wtedy ofertę proponowaną przez McDonald's, Pizza Hut i KFC. Wycofanie się z naszego kraju było związane również z kłopotami finansowymi całego koncernu.

Z początkiem 2015 roku sieć Taco Bell ogłosiła zmianę swojej globalnej strategii. Yum! Brands, właściciel brandu chce, aby do 2022 r. sprzedaż osiągnęła wartość 14 mld dolarów. Pomóc ma w tym otwarcie 1,3 tys. nowych lokali, w tym także w Polsce.

Obecnie sieć specjalizuje się w potrawach typu tex-mex ("uproszczone" menu meksykańskie), ale ostro rywalizuje z McDonald's w USA oferując tanie zestawy śniadaniowe. Jest to szczególnie bolesny cios, ponieważ McDonald's od niedawna notuje spadki sprzedaży na rodzimym rynku. W Polsce sieć radzi sobie świetnie (zwiększa sprzedaż i otwiera nowe restauracje), więc przedstawiciele McDonald's Polska nie dają po sobie poznać emocji związanych z planowanym debiutem Taco Bell.

- Zbudowanie silnej, ogólnopolskiej sieci restauracji szybkiej obsługi to zadanie wymagające wieloletnich dużych inwestycji w nieruchomości, w system dostaw, w budowanie świadomości marki. Na razie mamy jedynie ogólną deklarację właścicieli marki Taco Bell o zainteresowaniu rynkiem polskim - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl, Dominik Szulowski, rzecznik prasowy McDonald's Polska.

W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele AmRest. - Z zasady powstrzymujemy się od komentowania działań konkurencji. Ofertę marek restauracyjnych najlepiej ocenią sami konsumenci - mówi Iwona Sarachman, PR Director CE, Amrest.

Co ciekawe, 22 lata temu to właśnie AmRest rozwijał Taco Bell w naszym kraju - podobnie jak w przypadku innych marek Yum!, czyli KFC i Pizza Hut. Od 2007 roku na rynku co jakiś czas mówi się o ponownym wejściu na rynek tej marki, którą właśnie miałby zarządzać AmRest. Teraz gastronomiczny gigant unika jednoznacznych deklaracji.

- W tym momencie jako spółka giełdowa jesteśmy akurat w tzw. okresie zamkniętym, więc nie udzielamy żadnych informacji natury strategicznej - dodaje Iwona Sarachman.

Taco Bell oferuje siecią 6,5 tys. lokali. Poza USA działa obecnie jedynie 250 restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane