Czy Taco Bell namiesza na polskim rynku gastronomicznym?

www.portalspozywczy.pl 21 stycznia 2015 14:20

Jakie zmiany czekają polski rynek gastronomiczny w związku z planami wejścia Taco Bell do naszego kraju? Czy wydarzenie to zmieni strategie obecnych gigantów? Przedstawiciele czołowych firm - zapytani przez serwis www.portalspozywczy.pl - na razie unikają komentarzy.

Amerykańska sieć barów Taco Bell ogłosiła niedawno, powraca na polski rynek po 22 latach. W 1993 r. Taco Bell próbował już swoich sił na polskim rynku, jednak bez sukcesu. Polacy woleli wtedy ofertę proponowaną przez McDonald's, Pizza Hut i KFC. Wycofanie się z naszego kraju było związane również z kłopotami finansowymi całego koncernu.

Z początkiem 2015 roku sieć Taco Bell ogłosiła zmianę swojej globalnej strategii. Yum! Brands, właściciel brandu chce, aby do 2022 r. sprzedaż osiągnęła wartość 14 mld dolarów. Pomóc ma w tym otwarcie 1,3 tys. nowych lokali, w tym także w Polsce.

Obecnie sieć specjalizuje się w potrawach typu tex-mex ("uproszczone" menu meksykańskie), ale ostro rywalizuje z McDonald's w USA oferując tanie zestawy śniadaniowe. Jest to szczególnie bolesny cios, ponieważ McDonald's od niedawna notuje spadki sprzedaży na rodzimym rynku. W Polsce sieć radzi sobie świetnie (zwiększa sprzedaż i otwiera nowe restauracje), więc przedstawiciele McDonald's Polska nie dają po sobie poznać emocji związanych z planowanym debiutem Taco Bell.

- Zbudowanie silnej, ogólnopolskiej sieci restauracji szybkiej obsługi to zadanie wymagające wieloletnich dużych inwestycji w nieruchomości, w system dostaw, w budowanie świadomości marki. Na razie mamy jedynie ogólną deklarację właścicieli marki Taco Bell o zainteresowaniu rynkiem polskim - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl, Dominik Szulowski, rzecznik prasowy McDonald's Polska.

W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele AmRest. - Z zasady powstrzymujemy się od komentowania działań konkurencji. Ofertę marek restauracyjnych najlepiej ocenią sami konsumenci - mówi Iwona Sarachman, PR Director CE, Amrest.

Co ciekawe, 22 lata temu to właśnie AmRest rozwijał Taco Bell w naszym kraju - podobnie jak w przypadku innych marek Yum!, czyli KFC i Pizza Hut. Od 2007 roku na rynku co jakiś czas mówi się o ponownym wejściu na rynek tej marki, którą właśnie miałby zarządzać AmRest. Teraz gastronomiczny gigant unika jednoznacznych deklaracji.

- W tym momencie jako spółka giełdowa jesteśmy akurat w tzw. okresie zamkniętym, więc nie udzielamy żadnych informacji natury strategicznej - dodaje Iwona Sarachman.

Taco Bell oferuje siecią 6,5 tys. lokali. Poza USA działa obecnie jedynie 250 restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane