Czym kierują się konsumenci kupując alkohol?

Autor: pr, dlahandlu.pl 19 października 2016 18:35

Agencja Badań Rynku i Opinii SW Research w październiku tego roku przeprowadziła sondaż, którego celem było zbadanie zwyczajów zakupowych, obowiązujących na rynku alkoholi. Czym kierują Polacy wybierając alkohol? Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste.

Ankietowani pytani byli o to, jakimi kryteriami kierują się, wybierając alkohol na własny użytek, jakimi przeznaczając go na prezent oraz o to, jak dobierają „procentowy” prezent do konkretnych okazji. Wśród zadawanych pytań, znalazły się również te, dotyczące nowości na rynku.

Przed branżą alkoholową najważniejszy okres w roku - święta i karnawał. Producenci oraz dystrybutorzy z pewnością z optymizmem patrzą na zbliżający się czas, zwłaszcza że bieżący rok przyniósł pierwsze oznaki stabilizacji rynku, który po podwyższeniu akcyzy w 2014 roku, przeszedł załamanie. Niemniej jednak na przestrzeni ostatnich dwóch lat nastąpiły wyraźne przesunięcia w preferencjach konsumentów, którzy zwrócili się w kierunku alkoholi lżejszych oraz whisky. W kontekście tych zmian ogromne znaczenie będzie miał kształt kampanii marketingowych, zaplanowanych na przełom roku. Dotyczy to zwłaszcza tych kategorii, które obecnie są mniej popularne. W praktyce oznacza to, że kanały komunikacji oraz dobrane narzędzia muszą precyzyjnie trafiać w potrzeby i oczekiwania konsumentów.

Raport opracowany na podstawie badania pokazuje, że innymi kryteriami kierujemy się kupując alkohol z przeznaczeniem na własny użytek, a innymi, kiedy chcemy wręczyć go jako prezent. W pierwszym przypadku liczy się przede wszystkim smak (52,2% wskazań) oraz znajomość marki, w drugim, najważniejsza jest znajomość marki (41,0% wskazań) oraz jej prestiż (34,4%). Kryteria te, w obu przypadkach, okazały się ważniejsze niż cena.

- Informacja o tym, że to nie cena jest najważniejszym kryterium przy wyborze alkoholu, czy to na własny użytek, czy też na prezent, mogłaby sugerować, że przyczyną zawirowań na rynku alkoholi, wcale nie musiała być tylko podwyżka akcyzy. Być może równie istotną przyczyną były zmieniające się trendy konsumenckie, co potwierdzałyby również wzrosty sprzedaży alkoholi o niższej mocy – mówi Piotr Zimolzak, Dyrektor ds. Badań i Analiz w SW Research.

  • kreez 2016-10-20 15:28:55

    Słabe. Wniosek - kupując prezent patrzymy na prestiż marki...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8209

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane