Czynsz za najlepsze lokale handlowe w Warszawie to 90 euro za m kw. miesięcznie

Autor: CBRE, www.dlahandlu.pl 13 listopada 2012 11:18

Warszawski rynek powierzchni handlowej nadal plasuje się wśród najniżej nasyconych spośród polskich aglomeracji, dysponując łącznie 1,33 miliona m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Odsetek wolnych powierzchni jest bardzo niski i wynosi zaledwie 1,6% łącznych zasobów, przy czym są to powierzchnie głównie w starszych i słabiej radzących sobie centrach. Wskazuje to na wyraźną przewagę popytu nad podażą - wynika z najnowszego roportu firmy CBRE.

W 2012 przybędzie bardzo niewiele nowej powierzchni, w zaledwie dwóch projektach, zlokalizowanych w dzielnicach podmiejskich. Pierwszy z nich to Galeria Brwinowska (10 000 m kw. GLA) oddana do użytku w I kw. w Brwinowie, a drugim będzie pierwsza faza centrum handlowego Auchan Łomianki (łącznie 33 600 m kw. GLA), którego otwarcie planowane jest przed końcem roku.
Na rok 2013 planowane jest oddanie do użytku dwóch nowych projektów w Warszawie: Galerii Miejskiej Plac Unii, która zaoferuje 15 300 m kw. powierzchni handlowej, oraz Factory Annopol, nowe centrum outlet w dzielnicy Białołęka. Brak dostępnej powierzchni handlowej tworzy presję na wzrost stawek czynszu w najlepszych galeriach i lokalizacjach, przez co lokale handlowe w Warszawie są zdecydowanie najdroższe w Polsce.

Czynsz za najlepsze lokale wynosi ok. 90 euro/m kw./miesiąc (za lokal o powierzchni 100 m kw. w bardzo dobrym miejscu w jednej z wiodącej galerii), natomiast średnie stawki czynszu wynoszą 30-45 euro/m kw./miesiąc. Stawki czynszu za lokalne przy głównych ulicach handlowych wynoszą średnio 70-90 euro/m kw./miesiąc.

- Rozwój nowych centrów w Warszawie jest trudny ze względu na obecność w mieście wielu różnorodnych formatów handlowych, jednak na rynku nadal istnieją obiecujące nisze. Są to przede wszystkim nowe lokalizacje takie jak Wilanów, Bielany czy Białołęka, gdzie planowane są duże projekty, z których jednak żaden nie został dotychczas rozpoczęty. Korzystają z tego mniejsi deweloperzy inwestując w niewielkie centra o zasięgu osiedlowym oraz supermarkety na nowych osiedlach mieszkaniowych. Są wśród nich Czerwona Torebka, Marcpol, Lidl czy Biedronka. Na braku powierzchni w galeriach wyraźnie korzystają też warszawskie ulice handlowe. Obszar pomiędzy ul. Świętokrzyską a Placem Zbawiciela buduje sobie pozycję wiodącej strefy handlowej, a główne ulice handlowe to Trakt Królewski i Marszałkowska - powiedziała Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku i doradztwa w CBRE w Polsce.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane