PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dachser testuje rowery dostawcze dla logistyki miejskiej

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2017 12:24

Dachser testuje rowery dostawcze dla logistyki miejskiej fot. materiały prasowe Dachser

Operator logistyczny Dachser testuje nową formę dostaw w środowisku miejskim.  Na targach transport logistic zaprezentował prototyp specjalnie zaprojektowanego roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Wysokość nadwozia wynosi 2 metry i zapewnia wystarczająco miejsca dla ładunków.

Elektrycznie wspomagane rowery dostawcze dla ostatniej mili, które mogą unieść 250 kg są testowane w centrum Stuttgartu, a w niedalekiej przyszłości również w Berlinie.

To nie wszystkie pomysły firmy Dachser. Ciężarówka z napędem elektrycznym to jedno z rozwiązań testowanych w Paryżu. Pomimo tego, że pojazd może pokonać dystans do 100 km, a jego maksymalna ładowność to tylko 2400 kg, okazał się być przystosowanym do jazdy w zatłoczonych obszarach miejskich i nie wytwarzał zanieczyszczeń.

Kolejne rozwiązanie sprawdzane również w paryskim ruchu miejskim to tzw. BIL, czyli koncepcja stworzona przy współpracy z producentem nadwozi Libner. Ciężarówka transportuje do miasta 2,5-metrowy, mobilny ciągnik elektryczny, który służy jako pojazd do przewożenia towarów do sklepów zlokalizowanych w strefach dla pieszych lub w wąskich uliczkach. Pojazd elektryczny nie emituje spalin, a dzięki wózkowi paletowemu istnieje możliwość podnoszenia ładunków o wadze do 600 kg.

Ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid, to ekologiczny pojazd, który dostarcza towary w centrum Monachium. Jego układ hybrydowy składa się z 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika Diesla o mocy 110 kW oraz cichej jednostki elektrycznej rozwijającej moc 40 kW. Silnik spalinowy uruchamia się tylko wtedy, gdy potrzeba więcej mocy.

W hiszpańskiej Maladze, do dowożenia towaru wykorzystuje się „El Carrito”. Ten niewielki i cichy pojazd z przyczepą zaprojektowano z myślą o miejskiej dystrybucji towaru w strefach dla pieszych, gdzie ma miejsce 14% transakcji handlowych w Maladze. Całkowicie załadowany pojazd osiąga maksymalną prędkość 7 km/h, a na noc jest umieszczany w podziemnym garażu, gdzie zostaje ponownie naładowany do pracy następnego dnia.

Strategia dystrybucji drobnicy w ramach logistyki miejskiej jest i będzie stałym wyzwaniem dla operatorów. Dlatego też Dachser w swoich pracach koncentruje się na multimodalnym łańcuchu dostaw, opracowaniu koncepcji dostarczania towarów w godzinach wieczornych i nocnych oraz wykorzystaniu pojazdów specjalnie przystosowanych do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim i strefach zerowej emisji spalin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane