PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Dayli zapowiada przejęcia drogerii

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2015 09:11

Sieć Dayli zamierza otworzyć w tym roku 50 własnych drogerii. Możliwe są również przejęcia podmiotów z branży drogeryjnej w Polsce - analizy oraz negocjacje są w już w bardzo zaawansowanej fazie. - Po sprzedaży zakładu produkcyjnego i ujednoliceniu segmentu działalności rozmowy z inwestorami finansowymi o wejściu do Kerdos Group nabrały tempa. Możliwe, że sfinalizujemy pozyskanie kapitału na rozwój od dużego inwestora finansowego na zasadzie mezzanine - powiedział Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group.

Kerdos Group SA zanotowała w 2014 roku 219,8 mln zł skonsolidowanych przychodów (+24% rdr.), generując 15,8 mln zł wyniku EBITDA. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy Kerdos Group SA miał w 2014 roku wartość 7,7 mln zł i był o 55 proc. wyższy niż porównywalny wynik roku 2013. Sprzedaż eksportowa na rynki Niemiec i Luksemburga stanowiła w 2014 roku 18 proc. łącznych przychodów (3% w roku 2013), wzrastając wartościowo rok do roku o 609 proc., do 34,5 mln zł.

Kerdos posiada obecnie poprzez swoją spółkę zależną DC Service 25 proc.udziałów w Meng Drogerie+. Trwające negocjacje zmierzają do zakupu kolejnych 25 proc. udziałów w II kwartale br. Cały proces akwizycyjny ma zakończyć się przed rokiem 2017.

- Zakładamy posiadanie 50 proc. Meng do połowy tego roku, co umożliwiłoby nam konsolidowanie jej wyników od III kwartału. Obecnie rezultatów luksemburskiej sieci nie widać w naszych raportach. Tymczasem zarabia ona więcej niż cała dotychczasowa Grupa Kerdos i nie ma zadłużenia. W II połowie bieżącego roku drogerie Meng mogą zwiększyć wynik EBITDA Grupy Kerdos o kilka milionów euro; chcemy w trakcie 3 lat podwoić sieć sklepów w Luksemburgu, a tym samym również przychody oraz wynik EBITDA - wyjaśnił Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA. - Rozważamy dual-listing na giełdzie we Frankfurcie, bez emisji akcji. Chodzi nam o zwiększenie rozpoznawalności na rynkach zachodnioeuropejskich oraz o urealnienie wyceny rynkowej spółki - powiedział Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.

 

W ramach prac na dalszym wzrostem efektywności, od początku 2015 roku Grupa Kerdos wdrożyła projekty: redukcję kosztów logistycznych (szacunkowo o około 3,5 mln zł rocznie), poprawę marży na sprzedaży o kilka punktów procentowych oraz zwiększenie udziałów w spółce zależnej Dayli z 90 proc. do 100 proc.

 W 2014 sieć Dayli uruchomiła więc 5 sklepów netto (otwierano znacznie więcej, ale część nierentownych sklepów została zamknięta - przyp. red.)

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9683

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane