PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Debata o handlu na EEC: Tesco planuje sprzedaż w systemie 'click and collect'

Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl 16 maja 2012 13:05

Debata o handlu na EEC: Tesco planuje sprzedaż w systemie 'click and collect'

Sieć Tesco chce na dużą skalę wystartować ze sprzedażą internetową po Euro 2012. Prezes sieci w Polsce Ryszard Tomaszewski zapewnia, że na początek mieszkańcy Warszawy będą mogli kupić przez internet z trzech sklepów Tesco na terenie stolicy. Tesco chce uruchomić także kolejna usługę - możliwości zakupu przez internet ale z odbiorem własnym we wskazanej lokalizacji, czyli tzw. "click and collect".

REKLAMA


- Nie chcemy ruszac pełna parą przed Euro 2012, bo nie wiemy, co się będzie działo, jak dotrą ciężarówki, jak zaparkują. Zapewniam, że po zakończeniu mistrzostw wszyscy mieszkańcy Warszawy będą mogli kupić z trzech sklepów Tesco produkty poprzez internet. Chcemy, by w ciągu 5 lat 65 proc. mieszkańców Polski miało taką możliwość - mówił Ryszard Tomaszewski podczas panelu "Handel i dystrybucja w Polsce na nowym poziomie konkurowania" na IV Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Prezes Tesco Polska podkreślił, że sprzedaż internetowa jest bardzo dużym wyzwaniem dla sieci handlowej. Stąd, jak tłumaczył, moment wprowadzenia tej usługi w Polsce przez Tesco przeciąga się. - Na świecie jest niewiele firm, które zarobiły na sprzedaży żywności przez internet. Tesco jest jedną z nich - mówił Ryszard Tomaszewski.
Jak tłumaczył, do tego, by sprzedaż w sieci odbywała się z korzyścią dla firmy, potrzebny jest silny brand. Problemem jest także infrastruktura - popyt jest nieprzewidywalny i nie wiadomo, czy będzie można skutecznie go zaspokoić, a dostępność produktu w magazynie musi być na poziomie 90 proc. Prowadzenie sprzedaży z zamkniętego magazynu, gdzie nie wiadomo, czy przez kilka dni będzie popyt na dany produkt oznacza, że trzeba sprzedawać produkty kilkudniowe, co jest nie do przyjęcia dla świeżych produktów spożywczych. - Dlatego, aby zarabiać na takiej sprzedaży trzeba to robić z istniejących dużych sklepów, gdzie sprzedaż internetowa jest tylko dodatkiem - mówił.
W Tesco specjalni pracownicy będą dokonywać zakupów dla klienta na hali sklepu, biorąc produkty z tej samej półki, co tradycyjni klienci.
Na świecie sprzedaż przez internet to około 5 proc. przychodów Tesco. Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, znacznie lepszą perspektywę ma inna usługa, tzw. "click and collect", która polega na zakupie produktów w sieci i odebraniu ich osobiście w konkretnej lokalizacji.
- Klienci nie lubią robić zakupów spożywczych. To jest męczące. Dlatego dajemy im taką możliwość, że mogą przez internet zamówić towar i odebrać w drodze do domu. W Anglii są specjalne punkty odbioru, np. przy skrzyżowaniach, autostradach. W Polsce - na początku klient będzie mógł odebrać zakupy w konkretnym sklepie - tłumaczył Ryszard Tomaszewski. - W tym widzę przyszłość. Ta sprzedaż będzie się rozwijała bardzo szybko - to będą kilkunastoprocentowe wzrosty - dodał.
Prezes Tesco Polska zaznaczył, że to będzie następny krok. Najpierw Tesco chce w Polsce stworzyć system sprzedaży w sieci, zapewnić pracowników, którzy dla klientów będą pobierać produkty ze sklepu. - Aby wprowadzić tę usługę musimy mieć odpowiednią strukturę. Myślę, że 3-6 miesięcy po wprowadzeniu w danym mieście sprzedaży internetowej będziemy mogli wprowadzać tam click and collect - mówił.
Ryszard Tomaszewski ocenia, że dzięki click and collect rozwój sprzedaży w sieci nabierze tempa. - Nie pomylę się chyba bardzo, jeśli powiem, że łączna sprzedaż internetowa dużych sieci za 5-6 lat może sięgnąć 20 proc. - ocenia prezes Tesco Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14238

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA