Deloitte: Delikatesy i supermarkety muszą postawić na nowe rozwiązania

Autor: Deloitte 10 marca 2011 10:42

Deloitte: Delikatesy i supermarkety muszą postawić na nowe rozwiązania

Rentowność zwiększyła się we wszystkich sektorach handlu. Nawet wynik finansowy sektora FMCG, który zazwyczaj charakteryzuje się niską marżą netto, wzrósł o 0,3 procenta w ujęciu rocznym. Detaliści ciągle jednak muszą liczyć się z mniejszą dostępnością kredytów i większą ostrożnością konsumentów, którzy teraz uważniej planują swoje zakupy i wydatki - wynika z opublikowanego przez firmę doradczą Deloitte raportu „Leaving home. Global Powers of Retailing2011".

Dobre wyniki sprzedaży osiągnięte w ubiegłym roku to w dużej mierze rezultat otwierania nowych placówek i - wzorem innych krajów - programów redukcji kosztów. Niestety, nie są to narzędzia pozwalające na zbudowanie trwałego sukcesu rynkowego. Dlatego też, w szczególności dla segmentu supermarketów i delikatesów, nadchodzi moment, kiedy punkt ciężkości działania powinien zmienić się w kierunku opracowania nowej oferty i rozwiązań dla klientów - mówi Magdalena Jończak, starszy menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.

Dodatkowo przedstawiciele branży detalicznej planujący umiędzynarodowienie swojej działalności powinni być przygotowani na znaczne i wieloletnie inwestycje, które pomogą przekonać do siebie lokalnych dostawców i sprzedawców.

- Za najważniejszy trend na polskim rynku w ubiegłym roku należy uznać przyspieszenie konsolidacji sektora handlu. W wyniku tego procesu potężnego sprzymierzeńca zyskał polski handel tradycyjny. Kolejne znaczące transakcje wydają się być kwestią najbliższych miesięcy - tłumaczy Magdalena Jończak z Deloitte Polska.

I dodaje: - W najbliższej przyszłości dominującym trendem na polskim rynku handlowym będą coraz mniejsze sklepy, znajdujące się bliżej klienta, kładące nacisk na niską cenę. Zwycięzcami w tej grze okażą się nie tylko te firmy, które będą w stanie efektywnie odpowiedzieć na wyzwania związane z organizacją łańcucha dostaw. Nie można zapominać o ostatnim aspekcie - wyzwaniu związanym z zarządzaniem ceną. Poprawa procesów i wdrożenie odpowiednich technologii optymalizacji cen i marż będą tym ważniejsze, im większy stopień koncentracji będziemy obserwowali na polskim rynku.

W roku obrotowym 2009 skład pierwszej dziesiątki największych firm z branży detalicznej nie zmienił się, jednak wyniki sprzedaży pierwszych - Carrefour S.A., Metro AG, spadły. Jedynie wskaźniki sprzedaży Tesco Plc i firm dyskontowych: Schwarz Unternehmens Treuhand KG (Schwarz) i Aldi GmbH & Co. (Aldi) przewyższają średnie wyniki rankingu Top 250 detalistów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane