PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Deloitte: Millenialsi trudnymi konsumentami dla marek masowych

Autor: dlahandlu.pl 14 września 2016 09:29

Pokolenie Y – Millenialsi – to ludzie urodzeni między 1980 a 2000 rokiem. W ciągu najbliższej dekady będą stanowić ok. 75 proc. osób aktywnych zawodowo na świecie. Jak wynika z badania Deloitte „Luxury Consumption among European High Earners” prawie sześciu na dziesięciu reprezentantów generacji Y informacji o towarach i usługach poszukuje w Internecie, a jedna trzecia zbiera informacje o promocjach i rabatach w mediach społecznościowych.

REKLAMA

Dla porównania w starszych pokoleniach postępuje tak zaledwie 10 proc. konsumentów. W skutecznym dotarciu do grupy klientów z pokolenia Y, którzy w ciągu kilku lat staną się liderami w wielu branżach, może pomóc dogłębna analiza ich nawyków zakupowych. Jednym z pionierów w tym obszarze jest Marc Jacobs, który stworzył projekt Tweet Shop, pozwalający wymieniać tweety na produkty tego projektanta.

Z punktu widzenia istotnych dla nich wartości uwielbiają autentyczność, kreatywność, oryginalność i wyrafinowanie intelektualne. Nie cierpią powtarzalności, zwyczajności i rutyny. Czyni to z Millenialsów bardzo trudną grupę konsumencką dla marek masowych, bowiem niemal z definicji reprezentują one przeciwne wartości – dostępność, powszechność i przemysłową powtarzalność. – mówi Jan Kisielewski ze Stratosfera by Deloitte – Jednakże są takie marki masowe, które znalazły drogę i radzą sobie z nowym konsumentem. Deską ratunku i nadzieją jest świadomość przyzwyczajenia pokolenia Y do tego, że ich naturalne środowisko - cyfrowe - jest mobilne, wszechobecne i ma wysoce interaktywny charakter.

Jak wynika z badania „The 2016 Deloitte Millennial Survey. Winning over the next generation of leaders” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, przedstawiciele pokolenia Y niezmiennie pozytywnie oceniają rolę biznesu w społeczeństwie (73 proc.). Aż 87 proc. ankietowanych wierzy, że sukcesu w biznesie nie można mierzyć jedynie wynikami finansowymi. Jak się okazuje, w zestawieniu z wynikami poprzednich lat, łagodniejszym okiem patrzą oni na motywacje i etykę przedsiębiorstw. W opinii 64 proc. respondentów biznes jest skupiony na własnych celach, podczas gdy rok temu taką opinię wyrażało 75 proc. Milenialsi którzy wierzą, że biznes ma pozytywny wpływ na szeroko rozumiane społeczeństwo, oceniają przedsiębiorstwa według tego, czy skupiają się one na jakości usług i produktów (63 proc.), satysfakcji pracowników (62 proc.) oraz satysfakcji i lojalności klientów (55 proc.).


 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14285

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA