PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Detaliści i hurtownicy będą musieli walczyć, żeby przetrwać na polskim rynku

www.portalspozywczy.pl 23 kwietnia 2013 14:12

Na rynku handlu spożywczego w Polsce nadal będzie się trwała konsolidacja, oceniają przedstawiciele firmy AT Kearney. "Spodziewamy się, że konsolidacja rynku będzie postępować i zarówno będzie wychodzić od detalistów jak i hurtowników, którzy będą musieli walczyć, żeby przetrwać" - powiedział Jarosław Podsiadło, ekspert AT Kearney podczas debaty pt. „Handel spożywczy. Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej".

REKLAMA
„W miarę jak rynek dojrzewa i konsolidacja postępuje, oczekujemy, że rola sieci hurtowych będzie ewoluować. Handel franczyzowy ładnie się rozwija podczas, gdy handel oparty na własnych sklepach przechodzi problemy" - dodał.

Według AT Kearney uczestnicy rynku powinni zwracać też uwagę na takie aspekty jak m.in. rozwój marek własnych czy rozwój sprzedaży on-line.

Przedstawiciele firmy oceniają, że udział marek własnych w sprzedaży sieci handlu spożywczego będzie się zwiększał i w 2013 roku może wynieść 23,7 proc. wobec 21,2 proc. w 2012 roku.

- Aby poprawić konkurencyjność i dochodowość biznesu detaliści coraz częściej stawiają na marki własne - powiedział Jarosław Podsiadło. Dodał, że udział marek własnych w sieciach w Polsce jest niższy niż w krajach europejskich, gdzie np. we Francji wynosi 30 proc., a w Niemczech sięga 40 proc.

„Penetracja marek własnych w Polsce wynosi ok. 20 proc. i jest niższa niż w krajach europejskich. Prognozujemy, że w 2013 roku wyniesie 23,7 proc. wobec 21,2 proc. w 2012 roku" - dodał.

  • Pan 2013-04-24 20:29:43

    Ale papka ...!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA