PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dia-Mart analizuje wzorcowy hipermarket Carrefour w Mons

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2016 10:34

Dia-Mart analizuje wzorcowy hipermarket Carrefour w Mons fot. Carrefour

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu, analizuje nowy koncept hipermarketu firmy Carrefour w mieście Mons w Belgii. Sklep został stworzony, by oferować wyjątkowe doświadczenie dla konsumenta.

Carrefour w Mons idzie kilka kroków dalej niż znany w Polsce koncept Carrefour Planet. 500 ekspertów pracowało nad efektem, w którym klient zamiast robić zakupy ma przeżyć doświadczenie zakupowe.
W koncepcie Planet, firma grupowała kategorie według tzw. „światów produktów”. Nowy sklep oprócz klasycznych stoisk produktów świeżych oferuje prawdziwe sklepy w sklepie. Rejon tekstylny stał się prawdziwym sklepem odzieżowym, jest też prawdziwa księgarnia lub mały sklep „wszystko do domu”. Każdy dział jest urządzony charakterystyczni meblami, dopasowanymi do niego, np. odzież leży na pochylonych półkach tak jak w sklepach odzieżowych. Zaskakuje również bogactwo asortymentu: w dziale „dziecko” jest nie tylko żywność i pieluchy, ale także butelki do karmienia, ubrania, materace i wózki dla dzieci. Dział piw liczy nie mniej niż 600 SKU, w tym piwo warzone na miejscu. W dziale "kuchnia świata" można znaleźć ponad 2000 produktów. Dział win to winiarnia z 1000 różnych win, w tym 150 „grand cru”.
Druga nowość sklepu, to odniesienie do sklepów specjalistycznych i do pracy tradycyjnych mistrzów rzemiosła. W sklepie zatrudniono 40 nowych pracowników w 10 nowych zawodach. Klienci mogą się przyjrzeć pracy piekarza lub rzeźnika, który kroi wszystkie kawałki mięsa i ma do dyspozycji specjalne szafy do dojrzewania mięsa. W środku sklepu jest prawdziwa kuchnia, w których kucharze przygotują ponad 240 różnych dań, w tym warzywa na parze lub świeże makarony, a ryby są wędzone na miejscu. Prawdziwy pizzaiolo przygotuje pizzy przed oczami klientów. Jest nawet maszyna do palenia kawy i mistrz czekolady, który przygotuje czekolady dla klientów. 
Sklep korzysta jednocześnie z najnowszych technologii. Przy wejściu do sklepu, na dużym ekranie, klient może zamówić ciężkie produkty (woda, napoje, proszki do prania), które odbierze po zakupach w punkcie odbioru (tzw. „drive”). Jeśli nie znajdzie książki, którą chce kupić, może zamówić ponad 110 000 różnych tytułów na samoobsługowym stoisku. A jeśli życzy sobie film, płytę audio lub grę, których nie ma w asortymencie, może je nagrać na płycie DVD, CD czy Blue ray. Może także zamówić spersonalizowaną tapetę ścienną lub serwetki papierowe ze swoim ulubionym zdjęciem, albo przemierzyć ubranie przy pomocy lustra cyfrowego i udostępnić swoje zdjęcie w mediach społecznościowych. Wifi jest dostępny w całym sklepie a komórkę można doładować w kawiarniach na terenie sklepu.
Sklep został tak przemyślany, aby wszędzie klient mógł doświadczyć, dotykać, próbować, grać, itp. Dzieci mogą budować z klocków lub grać w gry wideo, a dorośli kosztować whisky, słuchać muzyki w specjalnym pomieszczeniu. Książki można czytać na kanapie i napić się kawy lub zjeść jednej z dwóch kawiarni w sklepie.
Opinia Dia-Mart Polska : Hipermarkety jako format są zagrożone zarówno przez sklepy osiedlowe w w kategorii produktów spożywczych oraz przez sieci specjalistyczne  w kategoriach RTV AGD, materiały budowlane a także internet w kategorii produktów przemysłowych. Niektóre twierdzą nawet, że wkrótce nastąpi koniec tego formatu. Aby walczyć z tą konkurencją, hipermarkety nie mają wyboru, muszą zaproponować konsumentom coś więcej. Muszą stworzyć unikalną atmosferę, wyjątkowe doświadczenia, aby klient miał ochotę pojechać dalej i spędzić więcej czasu w sklepie. Carrefour’owi w Mons się udało tworzyć sklep, który oferuje więcej niż zakupy. W tym sklepie, sieć pokazała wszystko, co może ją odróżnić od konkurencji: specyficzny asortyment, unikalne produkty świeże, mądry udział technologii w zakupach oraz możliwość spędzenia dobrego czasu na zakupach w sklepie. Zostało jedno pytanie, czy da się skopiować taki koncept na większą skalę i czy ma to sens ekonomiczny? Czas pokaże.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Vipero 2016-03-22 05:50:26

    Można stanąć nawet na głowie, a konsument coraz bardziej inteligentny, omijac bedzie szerokim łukiem smieciomarkety. Co z tego że np. Żywność wyprodukuje się na mniejscu, skoro to najniższa dopuszczalna jakość?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane