Dia-Mart Polska przedstawia: Amerykańska sieć drogerii Fresh (case study)

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2015 13:52

Dia-Mart Polska przedstawia: Amerykańska sieć drogerii Fresh (case study) fot. Fresh, punkt sprzedaży, który odzwierciedla historię i wartości marki

Firma Fresh, stworzona w Bostonie w 1991 roku, buduje swoją tożsamość wokół naturalności i stawia na wyróżnik w postaci stosowania cukru w kosmetyce. Pakowane ręcznie i zdobione półszlachetnym kamieniem produkty „Oval Soaps” czy „Brown Sugar Body Polish” stały się hitami. Sklep traktuje relację z klientem w sposób priorytetowy.

Koncept:

Oprócz wysokiej jakości merchandisingu, który wykorzystuje bogactwo gamy produktowej, Fresh proponuje swoim klientkom unikalne doświadczenia:

"sensorial bar” przemyślane miejsce, w którym wraz ze sprzedawczynią można odkryć  6 ulubionych zapachów; „gift bar” miejsce, które stopniowo zachęca klienta do zastanowienia się nad prezentem, który pragnie się ofiarować; „love bar”  miejsce, w którym klient zapisuje miłosne wyznanie na karcie zdobionej sercem,  sprzedawczyni robi zdjęcie Polaroidem, a klientka wpisuje się do złotej księgi, do której można także wkleić swoje zdjęcie. Fresh publikuje najlepsze wpisy z księgi na serwisach społecznościowych. 

Sklep charakteryzuje duża różnorodność formatów i kolorów produktów, sprzedawanych w krótkich seriach. Na środku sklepu kosmetyki rozstawione są na tacach umieszczonych na stolikach, a oferta specjalna prezentowana jest na kolumnach, będących elementami wyposażenia sklepu. Pudełka prezentowe zdobione czerwonymi wstążkami są widoczne na regałach przy ścianach, jak i po środku sklepu.

Fresh jest przykładem konceptu silnie opartego na tożsamości, tworzonego na podstawie założycielskiej historii – ćwiczenia, w którym celują amerykańskie marki. Łączenie doświadczenia marketingowego z aspiracją do autentyczności jest silną lub słabą stroną Fresh – zależnie od upodobań. Fresh naciska dźwignię emocjonalnego doświadczenia, które to pozycjonowanie jest obecnie bardzo na czasie w Stanach Zjednoczonych. Jednak w ramach tego "opartego na relacji" konceptu, nie ma w sklepie treści publikowanych przez Fresh w sieciach społecznościowych, czyli wypowiedzi klientek, filmów z ekspertami, itp. 

Opinia Dia-Mart Polska:

Kody tożsamościowe sklepu są doskonale dopasowane do obietnicy marki: naturalność, szacunek dla siebie, pozytywne wartości (hojność, miłość, pokój). Realizacja architektoniczna jest bardzo dopracowana: nic nie jest pozostawione przypadkowi, najmniejszy element wystroju jest przemyślany i zaprojektowany tak, by wpisywać się w historię, którą marka pragnie opowiedzieć, a oryginalność detali, każde miejsce na trasie klienta jest naznaczone wyraźnym przekazem. Jakość wykonania wspiera założenia konceptu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane