REKLAMA
REKLAMA

Digital konsument - czy rynek jest na niego przygotowany?

www.portalspozywczy.pl 9 czerwca 2015 16:20

Konsument ery digitalnej odmienia obliczę polskiego rynku. Wynika to z rozwoju najnowszych technologii oraz gwałtownego wzrostu liczby użytkowników internetu. Jak pokazują dane CBOS z czerwca 2014 r., 63 proc. dorosłych Polaków aktywnie korzysta z internetu. Rośnie także liczba internautów w przedziałach wiekowych: 45-54 lat (55 proc.), 55-64 lat (42 proc.), 65 lat i więcej (19 proc.) .

REKLAMA

Konsument w sieci

- Mówiąc o „digital konsumencie”, nie mówimy jedynie o osobach młodych, choć to one są najbardziej aktywne i wymagające w tym obszarze. Ci młodzi, to przedstawiciele dwóch grup: osoby, które urodziły się po 1984 roku (pokolenie Y, inaczej zwane millenialsami) oraz po 1995 (pokolenie Z). Dla obu tych grup, internet to ich naturalne środowisko, w którym dorastali oraz spędzali swój wolny czas. Oczekują od nas więcej i obecnie stają się dla nas szansą oraz wyzwaniem, które możemy wykorzystać na naszą korzyść – zwraca uwagę Łukasz Szafrański, Founder & Head of Digital, Bold82 Digital Transformation Agency.

Jak dodaje, warto dobrze poznać preferencje produktowe, sposoby komunikacji online oraz proces dokonywania decyzji zakupowych właśnie przez te grupy. Nie oznacza to jednak, że przedstawiciele obu grup niczym się nie różnią. Wręcz przeciwnie. Szafrański przestrzega przed określaniem w ten sam sposób oraz umieszczaniem razem reprezentantów obu grup wiekowych.

- Dla marek masowych oraz sieci handlowych, liczy się rynek całej Polski, nie tylko dużych miast. Czynnik geolokalizacji jest tutaj bardzo ważny, ponieważ inaczej korzysta z internetu konsument z dużego miasta, który ma stały dostęp do internetu w swoim telefonie. A inaczej osoba, która ma dostęp do internetu, ale korzysta z niego głównie, na komputerze w domu. Ta różnica wpływa znacząco, na to w jaki sposób, te osoby korzystają z internetu w trakcie procesu zakupowego – wyjaśnia Łukasz Szafrański.

Podkreśla jednocześnie, że osoby korzystające z internetu na urządzeniach mobilnych mają możliwość wyszukiwania informacji o produkcie, czy porównywania cen bezpośrednio przed półką sklepową. Inaczej jest w przypadku konsumentów, którzy korzystają z internetu stacjonarnego. - Może dokonać takiej analizy na komputerze w domu i jeśli w jej okolicy, nie ma sklepu stacjonarnego z produktem, którego poszukuje. To będzie chciała znaleźć sklep internetowy, który taki produkt posiada i szybko jej dostarczy. W przypadku produktów spożywczych rzadziej korzystamy z porównywarki cen w sklepach stacjonarnych, ale już w e-commerce dużo częściej – mówi.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA