PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Dino jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity

www.portalspozywczy.pl 23 listopada 2016 09:13

Dino jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity Szymon Piduch, Prezes Dino Polska SA. Fot. materiały prasowe Dino

Fundusz Enterprise Investors, z którym sieć Dino związana jest od 2010 roku, pomógł jej w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie zwiększyć liczbę sklepów. Obecnie Dino jest w szczególnym momencie poszukiwania nowych opcji rozwoju. W grę wchodzi m.in. debiut giełdowy. Co Dino ma do zaoferowania potencjalnym inwestorom?

REKLAMA

Sieć Dino jest obecnie w kluczowym dla spółki okresie rozwoju. Jak tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Szymon Piduch, CEO sieci Dino, wejście do spółki  Funduszu Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzanego przez Enterprise Investors, który posiada 49-procentowy pakiet akcji Dino Polska S.A. od 2010 roku (51 proc. zostało w rękach założyciela firmy Tomasza Biernackiego) zdynamizowało rozwój sieci.  Jeszcze w 2010 roku liczyła ona około 100 marketów. Obecnie (na 30 września 2016) posiada 589 placówek, a rok 2016 chce zamknąć z liczbą 120 nowych otwarć. – W latach 2010-2015, pod względem sprzedaży rośliśmy w tempie 37-proc. średniorocznie – przytacza dane Szymon Piduch. 

Pod koniec lipca br. media obiegła wiadomość o przygotowaniu sieci Dino do debiutu giełdowego. Pisano, że Fundusz Enterprise Investors wybrał banki, które doradzą przy transakcji — PKO BP, UBS Investment Bank, Wood & Co oraz Erste Securities oraz, że debiut giełdowy Dino może być sposobem na wyjście ze spółki funduszu. 

Szymon Piduch tłumaczy, że obecnie wspólnie z akcjonariuszami rozpatrują różne scenariusze dalszego rozwoju spółki. – Rozważamy, wspólnie z akcjonariuszami, różne scenariusze dalszego rozwoju spółki, jednym z nich jest potencjalny debiut na GPW. Nie chciałbym się wypowiadać na temat naszych planów, dopóki nie podejmiemy ostatecznych decyzji o wyborze jednej z rozważanych ścieżek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl. 

Jak więc obecnie wygląda kondycja sieci, która stoi przez kluczowymi dla dalszego rozwoju decyzjami? 

Szymon Piduch tłumaczy, że sieć obecnie kontynuuje strategię wzrostu poprzez dalszy rozwój organiczny. – Dino rozwija się głównie poprzez budowanie własnych sklepów. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity – mówi Szymon Piduch i dodaje, że według danych z raportu firmy Roland Berger z listopada br., Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą pod względem liczby sklepów i trzecią pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Sieć sklepów Dino jest także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, zarówno pod względem wzrostu wartości sprzedaży jak i liczby nowo otwieranych sklepów. 

  • maro wawa 2016-11-23 14:05:52

    Bardzo fajna Polska sieć. Dopinguję im. Rozwijajcie się!

  • mario 2016-11-23 14:04:27

    Oby Dino było cały czas Polskie i tylko Polskie, i aby jak najwięcej Polskich produktów sprzedawano w DINO.

    Dino nigdy nie powinno sprzedać się obcemu kapitałowi, to powinni decydenci mieć zawsze na uwadze oraz zapisane w statusie swej działalności. Powinni tych rekinów eliminować z rynku poprzez swoją ekspansję a państwo powinno ich w tym wspierać

  • PK 2016-11-23 09:22:05

    proximity - tłumaczenie na polski oraz definicja. Co znaczy i jak powiedzieć "proximity" po polsku? - sąsiedztwo, bliskość

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16154

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA