PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Dino otworzyło od początku roku 49 sklepów. Zapowiada przyspieszenie dynamiki otwarć

Autor: dlahandlu.pl 6 lipca 2017 10:55

Dino otworzyło od początku roku 49 sklepów. Zapowiada przyspieszenie dynamiki otwarć fot. materiały prasowe

Sieć Dino w drugim kwartale 2017 roku otworzyła 38 nowych sklepów wobec 28 rok wcześniej. Tym samym na koniec czerwca 2017 r. sieć liczy 677 sklepów o łącznej powierzchni sprzedaży 257,1 tys. mkw. Łącznie w pierwszym półroczu 2017 r. sieć powiększyła się o 49 placówek wobec 46 rok wcześniej. Zgodnie ze strategią zarząd Dino Polska planuje do końca 2020 r. przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów.

Zarząd Dino spodziewa się w 2017 roku dalszego wzrostu polskiego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, w tym segmentu supermarketów proximity i kontynuacji pozytywnych trendów rynkowych widocznych w 2016 roku.

- Pierwsze półrocze 2017 roku to dobry okres zarówno dla całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi jak i dla segmentu proximity, w którym działa Dino. Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż zarówno w nowych sklepach jak i w istniejących placówkach, kontynuując tendencje widoczne w 2016 r. Mamy zabezpieczonych ponad 400 lokalizacji pod budowę nowych sklepów i cel ponad 1200 sklepów do końca 2020 roku. W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, chcemy zwiększyć liczbę nowo otwartych sklepów. Zwykle najwięcej placówek otwieramy w drugiej połowie roku. W kolejnych miesiącach będziemy więc przyśpieszać dynamikę otwarć nowych marketów - zapowiada sieć.  

- Stale uzupełniamy asortyment o nowe, ciekawe produkty markowe i niezmiennie dużo uwagi przykładamy do oferty produktów świeżych, które stanowią około 37% naszej sprzedaży. Odnotowujemy dobrą sprzedaż w nowych jak i istniejących placówkach. Sytuacja rynkowa sprzyja dalszej poprawie nastrojów konsumenckich. Wydatki konsumpcyjne rosną przy powracającej inflacji. Wspierają je rosnące dochody Polaków związane przede wszystkim z korzystną sytuacją na rynku pracy i programem 500+ czy kolejnym wzrostem płacy minimalnej od stycznia 2017. Wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się istotnie na częstsze i zwiększone zakupy. Dynamika cen konsumpcyjnych widoczna od końca 2016 r. dodatkowo wpływa na wzrost przychodów ze sprzedaży like for like - dodaje spółka.

 - Według prognoz rynkowych proximity może być najszybciej rozwijającym się segmentem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów do 2020 r. - mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Przypomnijmy, na koniec marca 2017 roku sieć Dino liczyła 639 sklepów. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 389 lokalizacji pod nowe sklepy, czyli o 25 proc. więcej niż przed rokiem. W I kwartale br. otwartych zostało 11 nowych sklepów Dino. 

Sieć Dino obejmuje 677 sklepów (dane na 30.06.2017 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Mięsa, wędliny oraz przetwory mięsne dostarczane są głównie przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny będący częścią Grupy Dino.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zniesmaczonty 2017-07-06 20:57:35

    Na ich stronie internetowej, nawet nie da sie znalezc gdzie wlasciwie sa te ich markjety... taka profeska.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane