Dino zadebiutowało na giełdzie

Autor: dlahandlu.pl 19 kwietnia 2017 10:34

Dino Polska debiutuje dziś na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest to 488. spółka notowana na GPW i 5. debiut na rynku głównym GPW w 2017 r. Na otwarciu kurs rósł o 10 proc.

Oferta publiczna Dino była drugą pod względem wielkości ofertą polskiej spółki prywatnej w historii GPW oraz największą ofertą publiczną w Polsce od grudnia 2013 roku. Popyt na akcje wśród inwestorów instytucjonalnych Średnia stopa redukcji złożonych zapisów na akcje oferowane inwestorom indywidualnym wyniosła 75 proc.

Oferta objęła maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego (Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, należąca do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors).

Wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. (cena akcji 34,5 zł za akcję)

Udział inwestorów indywidualnych w łącznej liczbie przydzielonych akcji oferowanych wyniósł 5 proc.

 

Sieć Dino obejmuje 628 sklepów (dane na 31.12.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Właścicielem 51% akcji jest założyciel spółki Tomasz Biernacki. Na koniec stycznia 2017 roku Grupa Dino zatrudniała ponad 10.600 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane