Dino zadebiutowało na giełdzie

Autor: dlahandlu.pl 19 kwietnia 2017 10:34

Dino Polska debiutuje dziś na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest to 488. spółka notowana na GPW i 5. debiut na rynku głównym GPW w 2017 r. Na otwarciu kurs rósł o 10 proc.

Oferta publiczna Dino była drugą pod względem wielkości ofertą polskiej spółki prywatnej w historii GPW oraz największą ofertą publiczną w Polsce od grudnia 2013 roku. Popyt na akcje wśród inwestorów instytucjonalnych Średnia stopa redukcji złożonych zapisów na akcje oferowane inwestorom indywidualnym wyniosła 75 proc.

Oferta objęła maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego (Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, należąca do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors).

Wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wynosi ok. 3,4 mld zł. (cena akcji 34,5 zł za akcję)

Udział inwestorów indywidualnych w łącznej liczbie przydzielonych akcji oferowanych wyniósł 5 proc.

 

Sieć Dino obejmuje 628 sklepów (dane na 31.12.2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Właścicielem 51% akcji jest założyciel spółki Tomasz Biernacki. Na koniec stycznia 2017 roku Grupa Dino zatrudniała ponad 10.600 osób.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4228

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane